Foto: Publicitātes foto
Trešdien, 11. jūlijā, pulksten 17.00, notiks mākslinieka, lielo formu meistara Kaspara Teodora Bramberga izstādes "Plūstamība" atklāšanu, kas līdz 4. septembrim būs skatāma Liepājas koncertzāles "Lielais dzintars" mākslas telpā "Civita Nova" bez ieejas maksas, portālu "Delfi" informē koncertzāles pārstāve Santa Margeviča.

"Izstāde "Plūstamība" (The Flow) runā par mākslas darba radīšanas principiem, atsaucoties uz ungāru – amerikāņu psihologa Mihāja Čiksentmihāja (Mihaly Csikszentmihalyi) teoriju par "laimes" un "radošuma" attiecībām. Šī teorija vēsta, ka cilvēkam ir jānonāk zināmā "pārņemtībā", lai sekmīgi īstenotu savu ieceri. Ja tas izdodas, tad rezultāts un viss process kopumā dod laimes sajūtu. Iestājas plūstamības stāvoklis – radīšanas laime!" par personālizstādes ideju vēsta Brambergs.

"Plūstamība" ir Bramberga nākošā darbu sērija tūlīt pēc izstādes "Dynamis", kas notika Peldošā mākslas centrā "Noass". Atšķirībā no brīvās un ekspresīvās "Dynamis", "Plūstamība" tiecas disciplinēt kompozīciju. Mākslas darbu formas ir mierīgākas, bet joprojām pārsteidz ar izmēru un smagumu – lielākā no tām sver 500 kilogramu. Gleznās izmantoti dažādi minerāli, tai skaitā grants, jūras smiltis, dolomīta un marmora frakcijas.

Foto: Publicitātes foto

Kā stāsta pats mākslinieks, "Plūstamība" sevī ietver ideju par virzienu: "Fiziskajā telpā plūstamība parādās kā vienā virzienā virzītas formas. Gleznās ir redzamas galvenokārt paralēlas līnijas, kas izpildītas reljefā, met ēnu un uztver gaismu. Tajās ir ļoti izteikta materialitāte. Tekstūra tiecas lauzt valdošo kustību un kalpo kā nianse ritmizētajās un kontrastējošajās formās. Abstraktas formas provocē prātu meklēt pazīstamo. Tā ir cilvēciska prāta reakcija, sastopoties ar nezināmo. Skatītājs ir aicināts plūst līdzi un veidot savu vīziju vai sajūtu."

Kaspars Teodors Brambergs ir divkārtējs Purvīša balvas nominants, viens no atpazīstamākajiem laikmetīgā abstraktā ekspresionisma skolas pārstāvjiem Latvijā. Viņš labprāt eksperimentē ar krāsām un tādām matērijām kā smiltis, marmors, ogles vai rupjais audekls. 2000. gadā pabeidzis Latvijas Mākslas akadēmiju, un kopš tā laika viņa izstādes ir pārsteigušas Latvijas skatītāju un radušas atsaucību ārvalstīs. Mākslinieka darbi atrodas privātkolekcijās Latvijā, Francijā, Vācijā, Šveicē, Marokā, Taiti un Martinikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!