Foto: DELFI
Starptautisku atzinību guvušais gleznotājs Sergejs Djomins, kurš otrdien, 19. aprīlī galerijā "Slazds" atklāja savu personālizstādi, sarunā ar portālu "Delfi" atzina, ka, viņaprāt, Latvijā ir par daudz mākslinieku un pauda pārliecību par to, ka vērtīgs mākslinieks spēj gūt atzinību arī tad, ja nesaņem dažādas stipendijas un balvas no valsts.

"Es domāju, ka Latvijā ir par daudz mākslinieku. Mūsu valstī ir cilvēki, kuriem nav ko ēst, bet dažiem piešķir dažādas stipendijas un balvas, arī tādas balvas, ko finansē valsts. Manuprāt, šādas lietas caur valsti kārtot nav pareizi.

Ja, piemēram, privātpersona vai uzņēmums vēlas palīdzēt māksliniekam, liels atbalsts ir nopirkt šī mākslinieka darbu, tomēr tādas lietas nav jāafišē," norādīja Djomins, kurš otrdien svinēja savu 37.dzimšanas dienu.

Izstādes ar visai garu nosaukumu "HEAD SHOT! EMANCIPATION! HAPPYBIRTHDAY! HEGEMONS'HYGIENE! GROUNDZERO! HORSE! CHRISTENING!CAVIAR FROM BAKU!OSTRICHES!" radītājs Djomins agrāk piedalījies dažādos ar mākslas dzīvi saistītos pasākumos Latvijā, bet patlaban viņš šādus pasākumus izvēlas neapmeklēt.

"Es strādāju pats, esmu tāds cilvēks, kuram nav lielas nepieciešamības kontaktēt ar citiem māksliniekiem. Mēs ar sievu visas organizatoriskās lietas izdarām paši, bet tāda lieta kā bohēma mani neinteresē.

Es uzskatu, ka cilvēki, kuri turas kopā, ir vāji. Man nevajag citu atbalstu, jo man patīk visu darīt pašam. Jā, varbūt esmu egoists, bet mana māksla atšķiras no citu radītā, jo es neietekmējos no citiem. Ja mākslinieks ir vērtīgs, pasaule viņu pieņems, bet valstij nav jādod māksliniekiem naudu. Tas ir nepareizi, jo tas neattīsta mākslu. Katrai žūrijai vienmēr būs savi mīluļi," atzīst Djomins.

Viņa gleznās saskatāmi gan sociāli, gan politiski motīvi, ironisks skatījums uz lietām, kas aktuālas pasaules mērogā. Jautāts, kas, viņaprāt, šobrīd ir spilgtākie sociālie un politiskie procesi Latvijā, mākslinieks atbild: "Latvija nevar atšķirties no pasaules, jo esam iejaukti pasaules politikā - te notiek tas pats, kas pasaulē. Latvija ir maza valsts un tās pastāvēšana arī ir atsevišķs jautājums. Latvijā ir palikuši tikai cilvēki. Viņiem ir jāizdzīvo un tas, kā viņi to darīs - tas ir cits jautājums. 10 % ir bagāti, bet 90% ir nabagi, jo krīze iznīcinājusi tā dēvēto vidusšķiru."

Savukārt pašu Djominu krīze nav ietekmējusi negatīvi, bet gluži pretēji - viņa slavas gājiens sācies vien pēc "trekno gadu beigām". "Man ir labi. Tas ir dīvaini, bet man tiešām ir labi. Jo labie laiki man sākās 2009./2010. gadā," viņš atklāja un atzīmēja, ka, viņaprāt, māksliniekam ir jābūt orientētam uz pasauli, uz globāli svarīgām lietām. "Mākslinieki, manuprāt, ir "pasaules bērni"," uzskata gleznotājs.

Djomina gleznas bijušas izstādītas Latvijā, Vācijā, Itālijā, Lielbritānijā. Izstāde galerijā "Slazds" ir jau trešā personālizstāde gada laikā. Djomina darbi vienmēr izraisa lielu interesi, neatstājot nevienu skatītāju vienaldzīgu.

Pērn Sergejs Djomins kļuva par vienīgo mākslinieku Latvijā, kurš vairāku tūkstošu darbu konkurencē guvis augstāko godalgu sīvajā Londonas galerijas "Saatchi" online konkursā.

Galerijā: Ieskats Sergeja Djomina izstādes "HEAD SHOT! EMANCIPATION! HAPPYBIRTHDAY! HEGEMONS'HYGIENE! GROUNDZERO! HORSE! CHRISTENING!CAVIAR FROM BAKU!OSTRICHES!" atklāšanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!