Foto: LETA
Izcilais latviešu komponists un pianists Raimonds Pauls iecerējis Latvijas Radio atdāvināt sev paredzēto "Steinway" koncertflīģeli, ceturtdien raksta laikraksts "Neatkarīgā".

Flīģeli jau 10. augustā Hamburgā izvēlējušies. Tas paredzēts kā dāvana no Pjotra Avena fonda Raimonda Paula 75. jubilejā. "Tas maksā pāri par 100 tūkstošiem," teic komponists.

"Viņi [Pjotra Avena fonds] it kā man gribēja jubilejas kontekstā uzdāvināt. Tā ir viena no lielākajām vērtībām, kas var būt. Tagad atkal teiks, ka es krieviem esmu pārdevies. Man būs tas labums, ka Latvijas Radio ir vecs instruments, kas ir nospēlēts, bet priekš klasiskās mūzikas šis būs kā sirds," intervijā laikrakstam saka Pauls.

"Tad es domāju, kurš vēl no maniem kolēģiem, kas ļoti nes Latvijas vārdu pasaulē, kaut ko būtu devuši Latvijai. Es atvainojos. Jā, uzceļ māju Barselonā un labi dzīvo, Parīzē, lai viņi dzīvo, bet kāds no tā ir labums Latvijai? Cerībā, ka mūs tur kaut kādā recenzijā pieminēs, ka kaut kas nāk no Lettland. Un tas arī viss. Viņiem tak nevajag tās muļķības. Es viņiem novēlu panākumus, paldies Dievam, ka ir tāda karjera kā Marisam Jansonam, Andrim Nelsona," piebilst Raimonds Pauls.

Komponists arī dzēlīgi joko, ka sadziedāšanās pasākumi viņam krītot nerviem, jo cilvēki vairs nezinot ne ne vārdus ne melodijas, tāpat Pauls ironizē, ka viņa darbs vairs neesot spēlēt, bet vien aizbraukt paklanīties.

"Savu mūžu Latvijas laukos neesmu prasījis ne speciālus instrumentus, ne ko citu, labi zinādams, kādi ir apstākļi. Augusta beigās man lūdza, lai aizbraucu uz Api. Tagad tā mana nodarbošanās ir ne tik daudz spēlēt, kā paklanīties. Man piedāvāja braukt uz Sibīriju. Teicu, ka negribu spēlēt, atbildēja – nevajadzēs spēlēt, tikai paklanīties. Andrim Nelsonam varētu vaicāt, kāpēc tu diriģē Anglijā, diriģē labāk Rēzeknē. Taču viss atduras pret naudu," teic Pauls.

Tāpat bijušais deputāts un kultūras ministrs kritizē naudas izlietojumu kultūras pasākumiem: "Mēs paši uzrīkosim kādu pasākumu, bet tas nevienu sevišķi neinteresē, jo kaut kur nauda aiziet. Kad vajag piecus akmeņus, kas nevienam nav vajadzīgi, aizvest uz Parīzi, atrodas pusmiljons. Gribu restaurēt džeza orķestri. Kāpēc mums ir kamerorķestri, kas visi ir vienādi? Bet kāpēc nevar būt tāds kolektīvs, ko varētu izmantot festivālos. Dzīvu mūziku. Šodien tās fonogrammas... Cik ilgi var? Lai gan Latvijā ar tām nav aizrāvušies, Krievija ir ievazājusi."

"Uzskatu, ka daudz ko attiecībās ar Krieviju jau pats esmu padarījis. Šajā ziņā [Jaunajā vilnī] mēs tur neko nevaram izdarīt, jo viņi ir saimnieki, viņi tā grib, tā ir viņu mentalitāte. Viņi tā rīkojas." rezumē Pauls.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!