Foto: Publicitātes foto
Trešdien, 8. decembra vakarā Latvijas Nacionālajā operā notiks pasaulslavenā soprāna Annas Ņetrebko koncerts. Tā ir lieliska iespēja visiem dziedātājas pielūdzējiem Latvijā klausīties vienu no zvaigznēm, kuras karjerai Latvijā šobrīd daļēji iespējams sekot tiešraidēs no Metropolitēna operas kino "Citadele".

Taču šis koncerts būs īpašs ne tikai klausītājiem, bet arī tā dalībniekiem – kopā ar Annu uz LNO skatuves kāps arī viņa dzīvesbiedrs, pazīstamais urugvajiešu basbaritons Ervins Šrots, kas šopavasar pārsteidza "Teatro alla Scala" publiku ar izcilu sniegumu Mocarta operas "Dons Žuans" titullomā, bet rudenī triumfēja Eskamiljo tēlā Barcelonas Liceu teātrī. Lai arī savulaik abi iepazinušies uz skatuves, līdz šim mākslinieki apzināti centušies izvairīties no uzstāšanās vienos un tajos pašos projektos, jo pārliekā publicitāte, kāda tos pavadītu, viņuprāt būtu traucējoša. Viņi nevēlas kļūt par mediju vajātu "zvaigžņu pāri", no kuriem mēģina "izspiest pēc iespējas vairāk sulas" jo katram ir sava karjera, turklāt plāns aizpildīts vairākus gadus uz priekšu. Tai pat laikā izrādās, pēc tam, kad, saņemot neskaitāmus kopīgu uzstāšanos piedāvājumus, pieņemts šis stingrais lēmums, dziedātājiem pašiem sācis pietrūkt skatuves partnerības un jūtu mijiedarbības caur mūziku.

Tāpēc šī koncertprogramma, kas tiks atskaņota kopā ar Latvijas Nacionālās operas orķestri un itāļu diriģentu Klaudio Vandelli, sabalansēti veidota no opermūzikas, kas patīk katram atsevišķi, un vairākiem duetiem, tostarp šajā izpildījumā ļoti intriģējošo duetu no Džordža Geršvina "Porgija un Besas". Pēc Rīgas koncerta šī pati programma skanēs 11. decembrī Sanktpēterburgas Akadēmiskajā Filharmonijā.

Smejoties Anna Ņetrebko un Ervins Šrots sevi dēvē par "stage animals", kuriem atrašanās uz skatuves ir tikpat svarīga kā svaigs gaiss. Viņi mīl savu darbu, tāpēc arī neatsakās pamēģināt jaunas lietas. Daudzus opermīļus vasarā nodarbināja jautājums, ko gan Anna Ņetrebko dara uz Jūrmalā uz "Jaunā viļņa" skatuves kopā ar Filipu Kirkorovu, un kāpēc tas viņai vajadzīgs. Uz to dziedātāja atbild: "Man patīk izmēģināt kaut ko jaunu, vienkārši tāpat. Filips man piezvanīja un teica, ka grib iedziedāt ar mani dziesmu. Es to noklausījos, man iepatikās un es teicu "Aiziet!" Man bija jautri, turklāt šobrīd šī dziesma ir saņēmusi neskaitāmas balvas Krievijā. Nedomāju, ka nākotnē aizraušos ar šādiem projektiem, bet kāpēc gan vienreiz to nepamēģināt?"

Šosezon Anna Ņetrebko bez opermūzikas nopietni pievērsusies arī lielajām vokāli instrumentālajām formām, piedaloties divos "Stabat Mater" atskaņojumos. 2001. gada janvārī Vīnē kopā ar Vīnes kamerorķestri izskanēs Rosīni "Stabat Mater", bet aprīlī dziedātāja dziedās Pergolēzi "Stabat Mater" Berlīnē, Minhenē, Parīzē, Tulūzā un Ženēvā.

Mūsu kolēģu no "rus.delfi.lv" interviju ar Annu Ņetrebko krievu valodā lasiet šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!