Foto: Foto: Andrejs Vasjukevičs / Latgales vēstniecība GORS
Uz skatuves operas izrādes laikā notiek pavisam īsta dzīve, kas izveidota un piepildīta ar attiecībām un enerģiju, kas rodas starp skatuves partneriem rūpīgā un grūtā mēģinājumu procesā. Katra no šīm sadarbībām, protams, ir atšķirīga, un ik reizi veidojas cita "savstarpējā ķīmija", tādēļ interesanti uzzināt gan notikumus, gan pašu mākslinieku un kritikas viedokli par sadarbību.

Operas soliste Kristīne Opolais, uzstājoties uz izcilāko operas namu skatuvēm, var lepoties ar brīnišķīgiem skatuves partneriem: Jonass Kaufmans (Jonas Kaufmanin), Roberto Alanja (Roberto Alagna), Džeimija Bārtona (Jamie Berton), Marselo Alvaress (Marcelo Alvarez), Brendons Jovanovičs (Brandon Jovanovich), arī Latvijā pazīstamais čehu operdziedātājs Pāvels Černohs (Pavel Černoch) un citi mākslinieki. "Baltijas muzikālo sezonu" ietvaros portāls "Delfi" piedāvā iepazīties ar Kristīnes Opolais skatuves partneriem.

Kristīne Opolais un Jonass Kaufmans

2014. gadā Londonas Karaliskajā operā, iestudējot "Manona Lesko", ko režisējis Džonatans Kents, Kristīnes skatuves partneris kavaliera de Grijē lomā bija Jonass Kaufmans. Kritika raksta: "Kristīne Opolais pagūst transformēt Manonu no vieglprātīgas dzīves baudītājas uz traģisku upuri apbrīnojami labi, izmantojot sudrabaina pianissimo brīnišķīgo iedarbību, tikmēr Jonass Kaufmans, iespējams, nav pats neaizsargātākais vai aizkustinošākais de Grijē – viņš ir nedaudz par daudz pašpārliecināts un pašpietiekams tam – viņa dziedāšana kļūst bagātīgāka un piesātinātāka katru reizi, kad viņš parādās – tā ir unikāla." Savukārt abu zvaigžņu sadziedāšanās duetā tiek raksturota ar tādu metaforu kā "viņu vokālās laulības ir slēgtas debesīs".

Foto: Publicitātes foto

'Madama Butterfly' ar Roberto Alanju

Kristīne Opolais un Roberto Alanja kopīgi uzstājušies dažādās operās, tai skaitā "Metropolitan" operā – Entonija Mingela (Anthony Minghella) režisētajā izrādē "Madama Butterfly", kur Kristīne Opolais spēlē galveno lomu – Madama Butterfly, bet Roberto Alanja iejutās Pinkertona lomā: "Kristīnei Opolais ir izteiksmīga balss, viņa ar to strādā prasmīgi, lai panāktu visizteiksmīgāko efektu. (..) Viņas dziedājums bija vislabākajā līmenī, kad viņa maigi dziedāja mīlas duetā sākumā ar Pinkertonu. (..) Viņš [Roberto Alanja – aut.] izskatījās jauneklīgi un dziedāja ļoti labi – viņa augstās notis izskanēja skaidri un dzirkstoši. Viņš bija būtiski iesaistīts pirmā cēliena mīlas duetā, abiem dziedātājiem augstās skaņas izdziedot skaidri un tīri, bija nepierasti aizkustinoši redzēt, kā Alanjas kunga Pinkertons izskatījās patiesi iemīlējies."

Foto: Publicitātes foto

Čehu tenors Pāvels Černohs un iestudējums 'Nāra'

Kristīnes Opolais dzīvē būtisks iestudējums ir Antonīna Dvoržāka "Nāra" – 2010. gadā viņa ar šo izrādi veiksmīgi debitēja Bavārijas Valsts operā, diriģents Tomaš Hanus, režisors Martins Kušeja, aizsākot ilgu un izdevušos sadarbību līdz pat šodienai. Par 2010. gada uzvedumu Pāvels Černoha atceras: "Es redzēju Kristīni Opolais "Nārā" – kā viņas acis bija pilnas asarām, bet tajā pašā laikā viņa sagrāba manu roku un čukstēja – pasaki man tekstu, pasaki man tekstu! Es nekavējoties sapratu, ka viņa bija nevis iegrimusi dziļi emocijās, bet gan perfekti spēlēja savu lomu."

2015. gadā Kristīne Opolais ar "Nāras" iestudējumu Roberta Karsena režijā debitēja arī Parīzes Bastīlijas operā, kur viņas skatuves partneris bija Pāvels Černohs, spēlējot Princi. Kritika atzinīgi novērtēja Kristīnes Opolais aktiermeistarību un Pāvela Černoha spēju un prasmi atdot no sevis visu, lai dotu iespējami labāko sniegumu lomā. Jāatzīmē, ka savulaik, 2008. gadā, arī Latvijas Nacionālās operas iestudējumā "Nāra" Johannesa Gleima režijā viens no dziedātajiem, kas spēlēja Princi, bija tieši Pāvels Černohs.

Foto: Publicitātes foto

Jaunā 'Nāra' un iejušanās mākslinieku ansamblī

2016. gadā šis uzvedums citās noskaņās un ar citu spēku atkal ienāk dziedātājas dzīvē "Metropolitan" operā. Diriģents – sers Marks Elders, režisore – Mērija Cimermane. Lai arī kritikas viedoklis par izrādi un tās koncepciju nav viennozīmīgs, atzinīgi tiek novērtēta Kristīnes Opolais sadarbība ar skatuves partneriem – Brendonu Jovanoviču, Džeimiju Bārtoni, Katarīnu Dalaimanu un Ēriku Ouenu, kas kopā veidojuši saderīgu ansambli un saspēli. Operdziedātāja atzinusi: "Nāra" man ir ļoti īpaša. Daži mani draugi, kas ir čehu tautības, ir teikuši man, ka esmu bijusi čehu meitene iepriekšējā dzīvē. Es vienkārši jūtu, ka šī mūzika ir manās asinīs, es jūtu stāstu, šī meitene esmu es." Pāvels Černohs, būdams čehs, pēc pirmizrādes kolēģei izteicis komplimentu, ka viņš nespēj noticēt, kā ir iespējams visa vakara gaitā dziedāt čehu valodā, nepieļaujot nevienu lingvistisku kļūdu, neskatoties uz to, ka viņa šajā valodā nerunā.

Divas atkalredzēšanās paredzētas jau pavisam drīz – Kristīni Opolais un Pāvelu Černohu varēsim redzēt jau 5. augustā Dzintaru koncertzālē, diriģēs Sesto Kvatrīni, muzicēs Latvijas Nacionālais Simfoniskais orķestris.

"Baltijas muzikālo sezonu" programmu šogad 3. jūnijā atklāja ar diriģenta Rikardo Muti un Luidži Kerubīni orķestra koncertu, 1. un 2. jūlijā turpināja klavieru virtuozs Deniss Macujevs, 11. jūlijā Elīna Garanča un Hibla Gerzmava, bet 16. jūlijā skatītāji varēja baudīt Sāras Kobernas un Lorensa Braunlija sniegumu. Vasaras laikā "Baltijas muzikālo sezonu" koncertos vēl uzstāsies operdziedātāja Kristīne Opolais un Pāvels Černohs, vijolnieks Džošua Bells un trompetists Kriss Boti.

Biļetes uz "Baltijas muzikālo sezonu" koncertiem nopērkamas "Biļešu paradīzes" tirdzniecības vietās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!