Kad jūs klausāties Ludviga van Bēthovena mūziku, jūs nevarat saklausīt to, ko komonists domājis, darbu rakstot. Viņa laikā stīgu instrumentu spēlēšanas maniere ievērojami atšķirās no mūsdienu virtuozu smalkās spēlēšanas manieres.
Bēthovena laikā bieži spēlēja "portamento" tehnikā, tas ir, kad spēlējot pārslīd no vienas nots uz otru. Mūsdienās mūzikas kritiķi šādu spēlēšanas manieri sauktu par sentimentālu vai pat raudulīgu. Taču tāda bija tā laika gaume.

Lielbritānijas stīgu kvartets "Eroica Quartet" kopš 1993.gada spēlē Bēthovena un dažu viņa sekotāju mūziku tādā manierē, kā spēlēja komponista dzīves laikā.

Viņu instrumentu stīgas arī ir atbilstoši tam laikam izgatavotas no ketguta - tas ir, no aitas zarnām. Tās dod pavisam citādāku skaņu nekā mūsdienu metāla stīgas.

"Mūsu ideja ir mēģināt iejusties 19.gadsimta mūziķu ādā. Es domāju, ka šāda pieeja mūs ir padarījusi atšķirīgus no pārējiem," stāstīja čellists Deivids Votkins.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!