Foto: Publicitātes foto

"Baltijas pērle" ir vienīgais kinofestivāls Centrāleiropas un Austrumeiropas reģionā, kas ieguvis privilēģiju izrādīt skandalozo Deivida Kronenberga filmu "Karte uz zvaigznēm" ("Maps to the Stars"). Tās darba nosaukums bija "Patiesība par Holivudu", bet alternatīvais nosaukums kino nomā – "Holivudas murgs" (Hollywood Nightmare).

Piektdien, 19. septembrī, kinoteātrī "Kino Citadele" notiks pēdējais seanss filmai, kas nominēta Kannu kinofestivāla augstākajam apbalvojumam "Zelta palmas zars" un godalgota par labāko sieviešu lomas atveidojumu (Džūliana Mūra), kā arī saņēmusi slavējošas, sajūsmas pilnas atsauksmes no skatītājiem un medijos.

Deividam Kronenbergam vajadzēja divdesmit gadus, lai īstenotu scenāriju, ko režisors rakstīja kopā ar Brūsu Vāgneru, balstoties viņa autobiogrāfiskajā grāmatā "Mirušās zvaigznes", kurā patiesu notikumu atstāsti uzbur reibinošu izvirtušās Holivudas portretu.

Vai vispār notiks filmas pirmizrāde ASV? Kā uz to reaģēs tie, kas atpazīs sevi uz ekrāna? Ko sacīs skatītāji pēc ielūkošanās šajā "atslēgas caurumā", atklājot sev sapņu fabrikas neglaimojošo oderi? Šiem jautājumiem pagaidām nav atbilžu. Viens nu gan ir skaidrs – Deivids Kronenbergs ir metis izaicinājumu.

Bet pagaidām – ieskats komentāros, kas sniegti pēc filmas pirmizrādes Kannu kinofestivālā:

""Karte uz zvaigznēm"? Jā, nudien neticama, teju līdz ārprātam spoža, asa satīra par Holivudas saēdošo varu. Kinozāle vai plīsa no smiekliem!"

"Filma – sāpīgi tīkama ieslīgšana skandalozajās, murgainajās kino biznesa aizkulisēs! Mazliet ārprātīga, mazliet glamūrīga satīra."

"Vienkārši jautri! Es smējos, es raudāju un atkal smējos! Dž. Mūra ir sensācija! Filma – nešaubīgi Kannu favorīte."

"Karte uz zvaigznēm" ir viens no sarkastiskā un radikālā Deivida Kronenberga labākajiem darbiem. Daudzslāņainākā un neparastākā filma, ko uzņēmis Kanādas provokators XXI gadsimtā. Dzirkstījoša satīra par Holivudu, kas iecelta gotiska kino romāna žanrā, filozofiska eseja par tikumu pagrimuma tēmu, kurā neticami blīvā darbība pārlec ne tikai no personāža uz personāžu, bet arī no vienas intonācijas uz citu... Kronenbergs metodiski velk laukā no skapjiem skeletus, atmaskojot ikvienu šīs mirdzošās un liekulīgās pasaules iemītnieku."



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!