Foto: Publicitātes foto
Marta nogalē iznācis žurnāla "Teātra Vēstnesis" 2018. gada pirmais numurs, kuram ir jauns grafiskais ietērps un jaunas nianses struktūrā, tomēr pamatievirze paliek tā pati – runāt par teātri kā Latvijas populārāko mākslas veidu maksimāli padziļināti, aplūkojot ne tikai jaunākās izrādes, bet nozīmīgas tēmas un aspektus teātra jomā.

Žurnāls aplūko jaunākās izrādes Latvijas teātrī – JRT "Cerību ezers ir aizsalis" analizē Undīne Adamaite, DDT "Dvēseļu uteni" un NT "Apsolu – Zane Radzobe, divos teātros tapušo "ART" - Mārīte Gulbe, VDT "Meža meitas" - Eduards Liniņš, operas pirmiestudējumu Latvijā – I.Stravinska "Izvirtības hronika" vērtē Lauma Mellēna, bet "1900. Leģenda par pianistu" Krievu teātrī – Ieva Rodiņa. Rubrikas centrālajā rakstā Edīte Tišheizere saliek punktus uz "i" Viestura Kairiša grandiozajā lielās klasikas triloģijā Nacionālajā teātrī, Rainim, Ibsenam un Vaildam pievienojot arī Krievu teātra "Karali Līru".

Pirmā numura tēma – "Vārds skatītājam", kurā par teātri izsakās ne tikai regulārie teātra apmeklētāji, bet arī tie, kas teātri "veido" un tomēr paši uz skatuves nekāpj. Pie apaļā galda sēdušies advokāts Egils Radziņš, žurnālists Pauls Raudseps un psiholoģe Diāna Lapsa. Par teātri personiski reflektē Arturs Maskats, Valdis Zatlers, Ojārs Rubenis un NT biļešu kontrolieris Ričards Vorobjovs. Savukārt par tiešu distances starp teātri un tā skatītāju nojaukšanu raksta Krista Burāne, atklājot riskus un uzvaras izrādes "Robežas" tapšanas laikā. Tēmas kuratore – Maija Svarinska.

Rubrikā "Intervijas" – apjomīga saruna ar Vili Daudziņu par neseno padomju laika pagātni, reliģiju un aktiertehniku, ko veidojusi Ieva Struka, savukārt divu profesionāļu sarunā bez kritiķa kā starpnieka satiekas Inese Mičule un Viesturs Meikšāns, lai runātu par VDT izrādi "Kaķis uz nokaitēta skārda jumta".

Rubrikā "Jaunie" Linda Ģībiete potretē Igoru Šelegovski, kurš ne tikai spēlē daudzās NT izrādēs, bet pabeidzis filmēšanos galvenajā lomā filmā "Homo novus". Rubrikā Leģendas – Asjas jeb Annas Lācis un Bernharda Reiha mīlestības stāsts.

Savukārt par ārzemēs pieredzēto raksta gan Zane Kreicberga, kas apmeklējusi Minhenes Kamerteātra festivālu, gan Edīte Tišheizere, kas noskatījusies Alvja Hermaņa divas jaunākās ārpus Latvijas tapušās izrādes - "Suņa sirdi" un "Līgava bez pūra".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!