Foto: AFP/Scanpix

Aviokompānija ''Kogalymavia'', kuras lidmašīna sestdien nogāzās Sīnāja pussalas ziemeļos, norādījusi, ka pie lidaparāta sadalīšanās gaisā, nevis saskaroties ar zemi, vainojama "ārējas iedarbības spēka ietekme". Krievijas Federālā gaisa transporta aģentūra "Rosaviacija" šo paziņojumu gan nodēvējusi par pāragru, pirmdien vēsta raidsabiedrība BBC.

"Jā, mēs zinām, ka konstrukcijas izmētātas ļoti plašā teritorijā. Tas ir pierādījums tam, ka sadalīšanās notika lielā augstumā. Taču runāt par iemesliem ir ļoti pāragri un tam nav nekāda pamata," medijiem norādījis "Rosaviacija" vadītājs Aleksandrs Neradko.

Aģentīra "Reuters", atsaucoties uz kādu avarējušās lidmašīnas melno kastu izpētes komandas pārstāvi, kurš vēlējies palikt anonīms, vēsta, ka lidmašīnai nav trāpīts no ārpuses. Tāpat avots informējis, ka gaisa kuģa kapteinis pirms lainera pazušanas no radaru ekrāniem nav signalizējis par briesmām.

Jau vēstīts par "Kogalymavia" pārstāvju paziņojumu, ka pasažieru lainerim sadalīties gaisā tehnisku iemeslu dēļ ir neiespējami. Viņi norādījuši, ka "vienīgie iespējamie skaidrojumi" nelaimes gadījumam ir "fiziskas vai mehāniskas darbības".

Sestdien, 31. oktobrī, aviokatastrofā Ēģiptes Sīnāja tuksneša ziemeļu daļā nogāzusies Krievijas aviokompānijas pasažieru lidmašīna. Visi lidmašīnā esošie 224 pasažieri, no kuriem lielākā daļa bijusi Krievijas pilsoņi, gājuši bojā.

Pirmo 140 bojā gājušo mirstīgās atliekas naktī uz pirmdienu nogādātas Krievijā, Sanktpēterburgā, pirmdien ziņo raidsabiedrība BBC. Tikmēr lidmašīnas katastrofas izmeklēšana turpinās.

Svētdien aģentūra TASS vēstīja, ka izvirzītas pirmās versijas par lidaparāta "Airbus A-321" katastrofas iemesliem. Lidmašīna gaisā varēja sadalīties divās daļās, jo iekļuva grīstē, kur virpuļveida kustības dēļ arī varēja sadalīties gabalos, atzinis gaisa transporta infrastruktūras attīstības fonda "Партнер гражданской авиации" prezidents un kādreizējās PSRS nopelniem bagātais pilots Oļegs Smirnovs.

Vairāki citi avoti aģentūrai TASS atzinuši, ka lidmašīna varēja aizdegties gaisā. Telekompānijas CNN eksperts Ričards Kvests, savukārt, apgalvojis, ka lidaparāts pirms katastrofas esot pārcietis aerodinamisku norāvi, proti, gaisa plūsmas ātrums zem tā spārniem izrādījies pietiekami zems, lai tas vairs neveidotu paceļošo spēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!