Foto: AFP/Scanpix

Spānijas policija arestējusi trešdien pie Santjago de Kompostellas avarējušā vilciena mašīnistu, vēsta raidsabiedrība BBC.

Mašīnists Fransisko Hosē Garsons Amo, kurš policijas apsargāts ārstējas slimnīcā, tiek turēts aizdomās "kriminālā rīcībā, kas izraisījusi avāriju", pavēstīja policija. Likumsargi uzskata, ka mašīnista rīcība, krietni pārsniedzot braukšanas ātrumu, ir iemels nāvējošajai avārijai.

Policija mašīnistu vēl nav nopratinājusi, jo to nevar izdarīt viņa veselības stāvokļa dēļ.

Policija arī apliecinājusi, ka pagaidām traģēdijā miruši 78 cilvēki, nevis 80, kā piektdien, 26.jūlijā, paziņots.

Sākotnējie "melnās kastes" izpētes dati liecina, ka vilciens avārijas brīdī krietni vien pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu, tas pa sliežu ceļu traucies ar 190 kilometriem stundā, lai gan atļautais ātrums notikuma vietā bija 80 kilometri stundā.

Iepriekš laikraksts "El Pais" rakstīja, ka mašīnists, vēl atrodoties vilcienā un sazinoties ar rāciju, atzinis, ka braucis ātrāk kā atļauts. Laikraksts gan ziņoja, ka pagaidām nav zināms, vai ātrums pārsniegšanā vainojams cilvēks vai tehniska ķibele.

"Es ceru, ka avārijā nav mirušo, jo tad viņi būs uz manas sirdsapziņas," iepriekš sacījis mašīnists, kurš sākumā nebija informēts par traģēdijas sekām.

Tiek vēstīts, ka šī ir pati nopietnākā vilciena avārija Spānijā pēdējos 40 gados. Tā ir Spānijas smagākā dzelzceļa katastrofa kopš 1972.gada, toreiz Andalūzijā dzīvību zaudēja 77 cilvēki. Savukārt vilciena avārijā starp Madridi un Galisiju 1944.gadā gāja bojā simtiem pasažieru.

Avārija notika trešdienas, 24.jūlija, vakarā, kad Spānijas ziemeļrietumos no sliedēm noskrējis pasažieru vilciens. Katastrofa notikusi netālu no Santjago de Kompostellas. Vilciens bijis ceļā no Madrides uz Galīcijas provinces Ferolu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!