Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Pazudušās Argentīnas zemūdenes meklēšanas darbi iegājuši "kritiskajā fāzē", jo tajā pavisam drīz izsīks skābekļa rezerves, atsaucoties uz karaflotes pausto informāciju, vēsta medijs "The Guardian".

Argentīnas karaflotes zemūdene ar 44 apkalpes locekļiem tiek meklēta jau piekto dienu. Vācijā būvētā "ARA San Juan" elektrodīzeļa zemūdene signālu pēdējo reizi raidīja, kad tā atradās Sanhorhes līcī apmēram 430 kilometrus no Patagonijas piekrastes. Intensīvi meklēšanas darbi notiek Atlantijas okeāna dienvidu daļā, taču sliktie laikapstākļi traucē efektīvai darbu veikšanai.

Argentīnas karaflotes pārstāvis Enrike Balbi žurnālistiem pirmdien pauda, ka zemūdenē ir pietiekami daudz pārtikas un ūdens, lai apkalpe varētu izdzīvot 90 dienas. Taču skābekļa rezerves, ja zemūdene neiznirst virs ūdens, pietiek vien septiņām dienām. Tāpat nav izslēgts, ka zemūdene jau pārvietojusies zem ūdens virsmas, kad trešdien no tās saņemts pēdējais signāls.

Karaflotes pārstāvis arīdzan noraidīja sestdien izplatījušās ziņas, ka no zemūdenes apkalpes locekļiem saņemti trauksmes signāli. Tie izrādījušies no cita kuģa, kurš izmantojis tās pašas radio viļņu frekvences.

"Situācija ir kritiska. Zemūdenei vajadzēja iebraukt "Mar del Plata" ostā svētdien vai pirmdien, ja problēmas būtu saistītas ar komunikācijas iekārtām vien," pauda karaflotes pārstāvis Balbi.

Zemūdenes meklēšanā Patagonijas piekrastē iesaistījušās vairākas valstis, neskatoties uz spēcīgo vēju un sešus metrus augstajiem viļņiem, kas uzdevumu krietni sarežģī. Dalību ņēmusi gan Lielbritānija, gan ASV, Čīle un Brazīlija. Skarbos laikapstākļus apliecina Argentīnas karaflotes tvīts, kurā redzama situācija Atlantijas okeānā.

Aģentūra "Reuters" ziņo, ka zemūdene izpeldējusi okeāna virspusē 423 kilometrus no krasta un ziņojusi par kļūmi, kas saistīta ar elektroniku. Šādai problēmai gan nevajadzēja izrādīties liktenīgai, jo zemūdenēs ir iestrādāti vairāki drošības mehānismi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!