Foto: NASA

Katru gadu tiek atklāti aptuveni 1000 debesu ķermeņu, kas ir potenciāli bīstami Zemei, pašlaik šādu objektu skaits pārsniedz 9000, pirmdien žurnālistiem paskaidroja Astronomijas institūtā Maskavā, vēsta aģentūra "Itar-Tass".

"Ir daudz asteroīdu, kas periodiski pietuvojas Zemei, tagad tos atklāj līdz 1000 gadā. Uz šodienu ir atklāti 9400 šādu kosmisko ķermeņu," aģentūra citē institūta pārstāvi Lidiju Rihlovu.

Pašlaik galvenokārt tiekot meklēti debesu ķermeņi ar diametru no 140 metriem līdz vienam kilometram. Iepriekšējā bīstamo kosmisko ķermeņu meklēšanas programma, kas nodarbojās ar objektiem, kuru diametrs ir lielāks par vienu kilometru, ir gandrīz noslēgusies, un šo asteroīdu orbītas ir aprēķinātas, skaidro speciāliste.

Astronome atklāj, ka vēl pirms 20 gadiem nav bijusi pat nojausma, cik daudz "dabisku komisko atkritumu" lidinās Zemes tuvumā. Tomēr novērošanas līdzekļu un metožu uzlabošanas rezultātā tādus kosmiskos objektus astronomi atrodot arvien vairāk. "Jo vairāk tos novēro, jo vairāk tos atrod," teic Rihlova.

Jau vēstīts, ka piektdien no rīta Krievijas Urālu reģionu piemeklēja reta dabas parādība - pār zemi, ēkām un cilvēkiem, spēcīga sprādziena pavadītas, nobira meteorīta atlūzas, vēsta ārvalstu mediji. Sprādziena vilnis nodarīja bojājumus ēkām, galvenokārt izsitot logu stiklus. Tā rezultātā cieta ap 1000 cilvēku.

Zinātnieki pavēstīja, ka kosmiskā ķermeņa izmērs bijis 17 metru, masa – aptuveni 10 tonnu, bet sprādziena spēks – no 300 līdz 500 kilotonnām. Savukārt meteorīta lidojums no ieiešanas atmosfērā līdz sprādzienam ildzis 32,5 sekundes.

ASV Nacionālās aeronautikas un kosmosa administrācijas (NASA) lēš, ka meteorīta sprādziens bijis aptuveni 30 reižu lielāks par atombumbas sprādzienu Hirosimā, vēstīja Krievijas mediji.