Pēc "Buzzfeed News" publikācijas CNN pārstāvji paziņoja, ka arī viņiem pieejams 35 lapu garais ziņojums, taču, ņemot vērā to, ka raidsabiedrības žurnālisti nav atraduši apstiprinājumu visiem ziņojumā minētajiem faktiem, un to, ka tas balstās neoficiālos avotos, tad CNN nevar atbildēt par ziņojuma patiesumu.

CNN, "The Guardian", "The Atlantic", "Slate.com" un citi ievērojami starptautiskie mediji pēc "Buzfeed" publikācijas uzsākuši asas debates par mediju ētiku un atbildību, publicējot nepārbaudītus faktus. "The New York Times", skaidrojot dokumenta izcelsmi, publicējis dažus no "Buzzfeed" publicētā ziņojuma apgalvojumiem.

Tikmēr "Buzfeed" galvenais redaktors Bens Smits izvēli publicēt ziņojumu, kura visus faktus redakcija nav spējusi pierādīt, skaidro ar tēmas svarīgumu un vēlmi saviem lasītājiem parādīt redakcijas rīcībā esošus svarīgos dokumentus, par kuriem lasītāji ir brīdināti, ka visus faktus "Buzfeed" vēl nav spējis pierādīt.

Smits arī skaidro, ka publicētais ziņojums jau nonācis senatoru rokās, kā arī atrodas vadošo ASV mediju redakcijās, tāpēc arī cilvēkiem ASV esot tiesības to izlasīt. Ziņojumu pērnā gada laikā pēc pret Trampu noskaņotu Republikāniskās partijas politiķu pasūtījuma veidojis bijušais britu izlūkdienesta M16 aģents Kristofers Stīls.

Publicētajā ziņojumā neoficiāli avoti apliecina, ka Krievijas režīms stāv aiz Demokrātiskās partijas Nacionālās komitejas vadītāju epastu noplūdināšanas "Wikileaks" platformā. "Wikileaks" izvēlēts, lai varētu ērti neuzņemties atbildību par dokumentu nopludināšanu.

Tramps un Trampa kampaņas komanda par notiekošo bijuši informēti, un apmaiņā pret vēstuļu nopludināšanu Trampa komanda apsolījusi kampaņā nepievērsties Krievijas agresijai Ukrainā. Tāpat Trampa komanda apsolījusi, ka, lai novērstu uzmanību no karadarbības Ukrainā, tā apzināti pārorientētu uzmanību no Ukrainas uz ASV un NATO aizsardzības plāniem Baltijā un Austrumeiropā. Uzmanības novēršana no Ukrainas bijusi Krievijas prezidenta Vladimira Putina prioritāte.

'Buzzfeed' ziņojums: Trampa bažas par Baltijas drošību – viltus triks Krievijas labā
Foto: "Buzfeed News"

Ziņots, ka pērnā gada vasarā Tramps apšaubīja NATO palīdzēšanu Baltijai Krievijas uzbrukuma gadījumā. Minētais paziņojums izraisīja lielu starptautisku ažiotāžu.

Tāpat ziņojumā minēts, ka Krievijas Federālais drošības dienests, izmantojot piespiedu un šantāžas metodes, rekrutē talantīgākos kiberspeciālistus Krievijas valsts sponsorētām programmām. "Tāpat lielos apmēros, apzināti un neapzināti, izmantoti tiek Neatkarīgo Valstu Sadraudzības (NVS) emigranti rietumvalstu uzņēmumos, kā arī etniskie krievi, kas tiek nodarbināti kaimiņvalstu valsts iestādēs, piemēram, Latvijā," minēts ziņojumā.

Vērtējot Krievijas dienestu kiberoperāciju sekmīgumu, avoti Krievijas valdībā norādījuši, ka to veiksme pret primārajiem mērķiem - G7 valdībām un NATO valdībām - ir bijusi vien daļēja. Lai šo vien daļējo veiksmi kompensētu, krietni veiksmīgāk milzīgi resursi tērēti uz tā dēvētajiem sekundārajiem mērķiem, - mazākām valstu privātām bankām un valdībām, kas ir rietumvalstu sabiedrotie.

Kā piemērs šādām veiksmīgām operācijām pieminēta Latvija. "Ar FDD sadarbojas simtiem cilvēku, tāpat informācijas iegūšanas nolūkos daudziem uzlauztas personiskās un darba IT sistēmas," tā Krievijas darbība kaimiņvalstīs raksturota ziņojumā.

Ziņojumā minēts, ka pēdējo piecu gadu laikā Krievija centusies ievākt pēc iespējas vairāk kompromitējošo materiālu, ko varētu izmantot gadījumā, ja Tramps uzvar vēlēšanās. Tostarp, ziņojumā detalizēti aprakstītas jaunievēlētā prezidenta seksuālās orģijas ar prostitūtām Maskavā un Sanktpēterburgā.

Pats Tramps, kurš varas grožus pārņems 20. janvāri, komentējot ziņojumu, otrdienas vakarā tviterī ierakstīja: "Neīstas ziņas – totālas politiskas raganu medības!".

Arī Putina preses sekretārs Dmitrijs Peskovs, kurš vairakkārt pieminēts ziņojumā, Krievijas medijiem skaidrojis, ka Kremlim kompromitējošas informācijas par Trampu neesot.

"Buzzfeed", kas ir viens no populārākajiem ASV medijiem, ilgstoši ziņas veidojis, balstot savu biznesu izklaides sadaļās, taču kopš 2012. gada portāls ievērojami stiprinājis savu nacionālo un starptautisko ziņu komandu, pārvilinot daudzus pieredzējušus ziņu un pētnieciskos ASV žurnālistus, piemēram, Benu Smitu no "Politico", Maiklu Džilardu no "Sunday Times", Džanīni Gibsoni no "The Guardian" un daudzus citus.