Dažas reklāmas bijušas rūpīgi mērķētas uz svarīgākajām demogrāfiskajām grupām štatu rajonos, kas galu galā vēlēšanās bijuši svarīgākie. Reklāmas saturējušas virkni musinošu vēstījumu, lai tiktu pamanītas uz lielā interneta reklāmu daudzuma fona, ieskaitot pret musulmaņiem vērstus vēstījumus, ziņo avoti.

Līdz šim nebija skaidrs, uz kuriem valsts rajoniem reklāmas bija mērķētas. Lai arī liels daudzums reklāmu parādījās valsts rajonos, kuros vēlēšanās nenotika sīva cīņa, dažas acīmredzami bija vērstas uz sabiedrības viedokļa maiņu vietās, kur notika visasākā cīņa.

Mičiganā rezultāti novembra vēlēšanās bija vislīdzīgākie visā valstī - Tramps demokrātu kandidāti Hilariju Klintoni uzvarēja ar tikai 10 700 balsīm no nodotajiem 4,8 miljoniem balsu. Viskonsina arī bija viens no štatiem, kur notika vissmagākā cīņa, un tur Tramps uzvarēja ar tikai 22 700 balsu pārsvaru. Abi štati, kuros Tramps uzvarēja ar mazāk nekā 1% pārsvaru, bija būtiski viņa uzvarai elektoru kolēģijā.

Kā pirmdien paziņoja "Facebook", apmēram 10 miljoni cilvēku Savienotajās Valstīs pirms un pēc pērn notikušajām ASV prezidenta vēlēšanām apskatīja sociālajā tīklā izvietotās politisku šķelšanos veicinošās reklāmas, kas saistītas ar kādu Krievijas aģentūru.

"Facebook" ASV Kongresam pirmdien nodeva vairāk nekā 3000 reklāmu. Līdzīgu materiālu uzņēmums nodevis arī īpašajam prokuroram Robertam Milleram, kurš izmeklē Krievijas iejaukšanos ASV vēlēšanu procesā, kā arī prezidenta Donalda Trampa kampaņas dalībnieku iespējamo sadarbību ar Maskavu.

"Facebook" norādīja, ka 44% no šīm 3000 reklāmām lietotāji aplūkoja pirms pērnā gada 8.novembrī notikušajām prezidenta vēlēšanām.

Pirms tam "Facebook" pavēstīja, ka plāno pieņemt darbā 1000 cilvēku, lai pārbaudītu reklāmas un gādātu, ka tās atbilst kompānijas noteikumiem. Maijā "Facebook" paziņoja, ka algos vēl 3000 darbinieku, lai aizvāktu no tīkla video, kuros attēlota vardarbība.

Līdzās valdības veiktajai izmeklēšanai par Krievijas iejaukšanos ASV prezidenta vēlēšanās "Facebook" pats veic izmeklēšanu par Krievijas administrētiem simtiem "Facebook" viltus kontu.

Laikā no 2012. gada jūnija līdz 2017. gada maijam apmēram 100 000 dolāru (84 000 eiro) tērēti 3000 reklāmu iepirkšanai, lai aktualizētu tādus jautājumus kā ieroču kontrole un rasu attiecības.

Lai arī kopējais reklāmu skaits ir salīdzinoši neliels, tas paver ieskatu Krievijas centienos ietekmēt ASV politiku vēlēšanu kampaņas laikā, šajā gadījumā - ar sociālo mediju palīdzību.