Hakeri tiešsaistē publicējuši vairāk nekā viena miljona neuzticīgu partneru vietnes "AshleyMadison.com" lietotāju personas datus, ar jauno plašo kiberuzbrukumu draudot radīt saspīlējumu cilvēku attiecībās visā pasaulē, atsaucoties uz informācijas tehnoloģiju vietnēm, otrdien vēstīja ziņu aģentūra "Reuters".

Pēc tam, kad hakeri draudēja publicēt pat 37 miljonu vietnes, kuras sauklis ir "Dzīve ir īsa. Ļaujies dēkai", lietotāju personas datus, hakeri apgalvoja, ka publicēs lielu daļu elektroniskā pasta adrešu un kredītkaršu datu, kurus nozaga jūlijā.

Oficiāla apstiprinājuma datu publiskošanai pagaidām nav. Kompānija "Avid Life Media", kurai pieder "Ashley Madison" un vietne "Established Men", kas paredzēta vīriešiem, kas ir gatavi finansiāli uzturēt un dāsni apdāvināt dāmas apmaiņā pret seksuāliem pakalpojumiem, neapstiprināja, vai dati ir patiesi, bet atzina, ka ir informēta par hakeru apgalvojumiem.

Hakeri izmantoja ēnu tīmekli, kas ir pieejams vien caur specializētu pārlūkprogrammu. Tomēr dažu stundu laikā tūkstošiem elektroniskā pasta adrešu no Ziemeļamerikas un Eiropas, tostarp daudzas, kas saistītas ar uzņēmumiem un universitātēm, tika pārpublicētas citās vietnēs.

"Reuters" norāda, ka "Ashley Madison" kontu ir iespējams izveidot, izmantojot kāda cita cilvēka vārdu un elektroniskā pasta adresi.

Hakeri sevi ir iecēluši par "morālos tiesnesi, zvērinātajiem un sprieduma izpildītāju, uzskatot, ka ir piemēroti, lai visai sabiedrībai uzspiestu savu personīgo izpratni par tikumību", paziņojumā norādīja kompānija.

"Šīs ir nelikumīgas darbības, kuras rada reālas sekas nevainīgiem pilsoņiem, kas vienkārši dzīvo savu ikdienas dzīvi," tā piebilda.

"Avid Life Media" norādīja, ka notikušo izmeklē ASV Federālais Izmeklēšanas birojs kopā ar Kanādas policiju.

Hakeri, kas sevi dēvē par "The Impact Team" ("Grūdiena komandu"), jūlijā noplūdināja kompromitējošu datu fragmentus un draudēja publicēt "Ashley Madison" klientu vārdus, kailfoto un seksuālās fantāzijas, ja vien abas "Avid Life" piederošās vietnes netiks slēgtas.

Tehnoloģiju vietne "Wired" citēja "The Impact Team" paziņojumu pēc datu publicēšanas, kurā teikts, ka "Avid Life Media" nav slēgusi "Ashley Madison" un "Established Men", tādēļ dati tiek publiskoti.

Iepriekš plaši hakeru uzbrukumi lielām kompānijām, piemēram, "Sony Pictures Entertainment" un "Target" ar klientu kredītkaršu datu publiskošanu ir radījuši finansiālus zaudējumus personām un kompānijām, bet šoreiz hakeru rīcība nav vērsta uz šantāžu vai komerciāliem mērķiem, bet drīzāk datu noplūdināšanai ir ideoloģiski mērķi.

"Avid Life" paziņoja, ka uzskata, ka hakeri iepriekš ir bijuši saistīti ar kompāniju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!