Foto: Reuters/Scanpix

Teroristiskais grupējums "Daesh" zina, kā izmantot sociālajā mārketingā pieejamās metodes un bieži darbojas kā interneta "troļļi", kuri paši pārliecināti par izplatīto vēstījumu, piektdien Latvijas Radio raidījumā "Aktuālais temats" atklāja NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra speciāliste Sanda Svetoka.

Būtiskā atšķirība starp interneta "troļļiem" un "Deash" tā dēvētajiem "mediju karavīriem" ir tā, ka pirmie varot nebūt ideoloģiski pārliecināti un nereti saņem samaksu par darbu. Savukārt grupējumā informācijas izplatītāji ir brīvprātīgie, kuri tic tam, ko dara.

Viņa sacīja, ka teroristiskais grupējums piedāvā pievilcīgu saturu, kurā ir Holivudas stilā uzfilmēti vidorullīši, kā arī ļoti skaistas un atraktīvas fotogrāfijas. "Ir spēja nevis izsūtīt garlaicīgus paziņojumus, bet īsas un trāpīgas frāzes. Aptuveni 80% no satura, ko viņi piedāvā sociālajos medijos, ir vizuāli," "Deash" darbību informācijas izplatīšanā raksturoja Svetoka.

Šādu komunikāciju grupējums piekopj, jo daļa tā locekļu esot jaunieši, kuri lieto viedtālruņus un ir dzīvojuši sociālo mediju vidē. Tāpat eksperte atklājusi, ka "Deash" ir struktūras, un tādējādi tiekot koordinēta propaganda un informācijas izplatīšanu.

"Viņiem ir sava veida mediju padomes, kurās tiek koordinēti lēmumi. Strādā grupa ar cilvēkiem, kas izstrādā vēstījumus, kā sasniegt cilvēkus pasaulē," raidījumam sacīja Svetoka, norādot, ka ar to nodarbojas grupējuma "mediju karavīri". "Deash" viņus savervējuši, un viņi strādā teroristiskā grupējuma labā.

"Daesh" labi apzinās, ka sociālajā mikroblogošanas vietnē "Twitter" viņiem seko gan drošības iestādes, gan pats tviteris skatās, vai viņi neizplata vardarbīgu vai naidu kurinošu saturu. Līdz ar to grupējums īsteno dažās metodes, lai savu radikalizāciju un īsteno rīcību slēptu.

Pēc ekspertes sacītā "Twitter" vairāk darbojoties kā platforma. Tajā viņi izplata saites uz citām platformās, kurās var apskatīt informāciju ar dažādu mērķi, piemēram, rekrutēt vai iebiedēt. Tāpat sociālais tīkls darbojas, lai piepildītu grupējuma vēlmi visai pasaulei parādīt savu eksistenci.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!