Divas sievietes no Latvijas, vecumā starp 60 un 70 gadiem, Tatru kalnos Slovākijā svētdienas rītā atrastas mirušas. Visticamāk, viņas nosalušas, atsaucoties uz Slovākijas Kalnu glābšanas dienestu, ziņo vietējie mediji. Savukārt tūrisma kompānija "Impro" apstiprina, ka abas kundzes novirzījušās no tūristu grupas, aizejot pa nepareizo kalnu taku.

Sievietes kalnos devušās kopā ar grupu, kurā bijuši ap 50 cilvēkiem. Kad grupa atgriezusies pakājē esošajā kalnu kūrortā "Stary Smokovec", konstatēts, ka sievietes ir pazudušas.

Viņu meklēšana sākusies sestdienas vakarā un turpinājusies svētdien no rīta, kad sievietes atrastas pie kāda pakalna bez dzīvības pazīmēm.

Tikmēr tūrisma kompānija "Impro" apstiprina notikušo, un uzņēmuma "Facebook" profilā publicēts grupas vadītājas ziņojums par traģiskā notikuma apstākļiem.

"26. septembrī plkst.9.30 ar kalnu tramvaju no "Stary Smokovec" uzbraucām kalnā. Laika apstākļi piemēroti kāpšanai, nedaudz apmācies, bet nelīst. Aizgājām ar grupu līdz ūdenskritumiem, pēc tam nonācām vietā, kur trases sadalās zilajā un zaļajā. Tā kā jau autobusā biju izstāstījusi, ka zaļā trase ir stāvāka, tad norunājām, ka pa to kopā ar mani ies tikai tie, kuriem spēki atļauj. Pārējie paiesies pa zilo līdz kalnu būdiņai, paēdīs un nāks atpakaļ. Lielākā daļa grupas, īpaši seniori, tā arī darīja," kompānijas paziņojumā raksta grupas vadītāja.

"Es ar 15 cilvēkiem, tai skaitā arī cietušajām, gājām pa zaļo. Bija norunāts - ja kāds jūt, ka ir par grūtu, tad dodas atpakaļ. Tā, starp citu, trīs sievietes arī izdarīja. Pa šo taku iet arī ģimenes ar bērniem- tā ir akmeņaina, uz beigām stāva, bet izejama. Arī mūsu grupiņā gāja ģimene ar bērniem. Sliktākais bija tas, ka tad, kad bijām nonākuši stāvumā, sākās lietus un auksts brāzmains vējš. Tā kā es gāju beigās kā grupu noslēdzošais posms, nācās vien iet tālāk, jo grupa pirms manis par spīti lietum turpināja ceļu uz kalnu būdiņu virsotnē," minēts tūristu grupas vadītājas skaidrojumā.

"Uzgājuši augšā, paēdām, sasildījāmies un gatavojāmies atpakaļceļam. Teicu, ka jādodas pa to pašu taku lejā un ka iešu kā pēdējā- kopā ar ģimeni ar bērniem. Tā kā iešanas temps ir dažāds, tad arī lejā visiem kopā iet nav iespējams. Biju pilnīgi pārliecināta, ka kundzes aizgājušas man pa priekšu kopā ar visiem pārējiem, bet viņas, cik pēc tam sapratu, bija aizgājušas uz pretējo pusi, kur līdz tuvākai apdzīvotai vietai būtu jāiet 8 stundas. Plkst.18.00 nonākot lejā, konstatēju, ka iepriekš minētās dāmas nav autobusā," traģiskā notikuma apstākļus turpina aprakstīt grupas vadītāja.

"Uz telefona zvaniem viņas neatbildēja un nebija zvanījušas arī man - mana tālruņa numurs tika grupai iedots jau Polijā. Plkst.18.20 par notikušo ziņoju kalnu glābšanas dienestam, ap 19.30 tika uzsākti meklēšanas darbi, kas turpinājās līdz pat 24.00 Viņas tika atrastas ap 9.00 no rīta - nosalušas apmēram 20 min gājiena attālumā līdz kalnu būdiņai, kurā ēdām un sildījāmies."

Kartes, kā atceras grupas vadītāja, ar iezīmētiem kalnu maršrutiem visiem tika izdalītas, un Tatros visur ir virzienu norādes, takas ir marķētas.

"Dievs vien zina, kas viņām bija prātā. Ģimeni sazvanīju uzreiz, kad konstatēju, ka viņas ir pazudušas," stāsta vadītāja, kura arī izsaka līdzjūtību tuviniekiem.

Ārlietu ministrijā portālam "Delfi" sacīja, ka dienas laikā tikšot sniegta papildus informācija.