Foto: AFP/Scanpix
Spānijā pagājušajā nedēļā avarējusā vilciena vadītājs Fransisko Hosē Garsons Amo izmeklēšanas tiesnesim nav spējis paskaidrot, kā nav paspējis laikā nobremzēt, lai novērstu negadījumu, kurā gāja bojā 79 cilvēki, vēsta BBC.

Atbildot uz izmeklēšanas tiesneša jautājumu, kāpēc viņš izraisījis vilciena avāriju, mašīnists atzinis, ka nevar to pateikt.

"Varu godīgi pateikt, ka nezinu. Pretējā gadījumā es nebūtu bijis tik neprātīgs, lai nebremzētu laicīgāk," teicis avarējušā vilciena vadītājs.

Tiesnesis pēc Garsona Amo sākotnējo liecību noklausīšanās nolēmis viņu uz izmeklēšanas laiku atbrīvot pret drošības naudu. Vīrietim izvirzītas 79 apsūdzības nogalināšanā aiz bezatbildības.

Tāpat mediji vēsta, ka Spānijas dzelzceļa amatpersonas vēstījušas, ka posmā, kur notika vilciena avārija, sliežu ceļš nav bijis aprīkots ar automātisko bremzēšanas sistēmu, ja mašīnists vilcienu nepieciešamajā brīdī nenobremzē. Līdz ar to šajā vietā vilciena bremzēšana bijusi vien paša vadītāja ziņā.

Jau vēstīts, ka izmeklētāji atvēruši Spānijā avarējušā vilciena "melno kasti" - datu rakstītāju, lai noskaidrotu precīzu vilciena katastrofas iemeslu, un noskaidrojuši, ka negadījuma brīdī tā vadītājs Fransisko Hosē Garsons Amo runājis pa telefonu.

vilciens vietā, kur atļauts braukt ar 80 kilometriem stundā, traucies ar ātrumu 192 kilometri stundā. Sliežu ceļa līkumā vadītājs strauji bremzējis tikai "dažas sekundes pirms avārijas" un brīdī, kad vilciens sācis gāzties, tā braukšanas ātrums bijis 153 kilometri stundā, vēstīts tiesā.

Tāpat izmeklētāji tiesā pavēstījuši, ka vilciena vadītājs negadījuma brīdī bija saņēmis zvanu no dzelzceļa kompānijas amatpersonām, lai saņemtu norādes par tālāko maršrutu.

"Spriežot no sarunas satura un fona trokšņiem secināms, ka vilciena vadītājs apspriedies par karti vai dokumentu," pausts tiesas ziņojumā.

Ziņots arī, ka avārija notika trešdienas, 24.jūlija, vakarā, kad Spānijas ziemeļrietumos no sliedēm noskrēja pasažieru vilciens. Katastrofa notika netālu no Santjago de Kompostelas. Vilciens bija ceļā no Madrides uz Galīcijas provinces Ferolu.

Katastrofā tika ievainoti 178 cilvēki un līdz šim miruši 79 vilciena pasažieri.

Apsūdzības slepkavībā aiz neuzmanības izvirzītas 52 gadus vecajam mašīnistam Fransisko Hosē Garsonam Amo. Policija uzskata, ka traģēdija notika tāpēc, ka mašīnists traucies ar lielāku ātrumu nekā ir atļauts. Jau ziņots, ka vilciens avārijas brīdī braucis ar ātrumu 190 kilometriem stundā, lai gan konkrētajā vietā tas ir vien 80 kilometri stundā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!