Viņi ķērās pie intensīviem treniņiem, lai sagatavotos lielajam piedzīvojumam. Naglis un Saukāns piedalījās daudzos pasaules kausa izcīņas posmos, Āzis intensīvi startēja pašmāju sacīkstēs un arī veica pa kādam pasaules kausa posmam. Savukārt Lukstiņš savā īpašumā pirmais saņēma Latvijas autobūves brīnumu – Andra Dambja “Ogres Servisa Centrā” gatavoto sacīkšu prototipu “OSCar”. Tieši uz Lukstiņa pleciem gūlās lielākā “OSCar” testēšana un arī Andris krietnu laiku pavadīja sacīkstēs – Latvijas čempionātā un pasaules kausa posmos. Vienvārdsakot, pēdējā gada laikā Latvijas sportisti ir padarījuši milzum lielu darbu, lai viņi būtu tur, kur tagad ir – pasaules rallijreidu labāko piecdesmitniekā.
Īpašs stāsts bija par Jāni Vinteru. Vienkāršs latviešu zemnieks, nebūt ne “biezais”. Tā teikt parasts cilvēks ar cēlu mērķi – “Dakara 2004” … Par Jāņa gatavošanos neko daudz dzirdēt nevarēja. Šad tad parādījās sižeti par viņu TV raidījumā “Zebra”, bet tas arī viss. Jānis gatavojās Latvijā. Cītīgi gāja uz svaru zāli, trenējās, kā arī ievāca noderīgo informāciju. Līdz startam Dakarā, atšķirībā no autobraucējiem, Vinters tuksnešu smiltīs nekad nebija sacenties… Klusībā gribējās ticēt, ka Jānis kādreiz “izšaus”. Un par to 100 procentīgi bija pārliecināti tie cilvēki, kuri Vinteru pazīst. Un Jānis kā vēl “izšāva”! Pēc 5. vietas “Dakaras” trešajā ātrumposmā jau gribējās kā Vairai Vīķei Freibergai dziesmu svētku laikā pacelt gaisā rokas un teikt: “Mēs esam diženi! Mēs esam vareni!” Tik tiešām – neskatoties uz to, kā mūsu sportistam veiksies turpmāk, jau tagad varam teikt – viņa starts šajā rallijreidā vērtējams ar atzīmi “izcili”. Un vēl ar “izcili” vērtējams arī Andra Dambja ieguldījums. Pat tādā gadījumā, ja viņš pats nemaz nestartētu “Dakarā”. Viņa automašīna “OSCar” ir īstens mākslas darbs Latvijas apstākļiem. Šādu auto ne Latvijā, ne citur Baltijā nav spējīgs uzbūvēt neviens cits. Bet par Dambja braukt prasmi varēja nešaubīties – viņa pieredze autosportā ir vairāki desmiti gadi, no kuriem pieci pavadīti Eiropas čempionātā autokrosā. Un tāpēc ir tikai loģiski – lai gan 4x4 sacīkstēs Dambim ir vismazākā pieredze, rezultāti ātrumposmos viņam no mūsu automobilistiem ir vislabākie. 11. vieta pirmajā ātrumposmā – šķiet, ka uz šādu rezultātu tiešām necerēja arī pats divkārtējais Eiropas autokrosa vicečempions.
“Amatieru” konkurencē šogad latvieši ir labākie gan moto, gan auto kategorijās. Tad ko mēs īsti esam pierādījuši, startējot Dakarā? Pirmkārt to, ka Latvijā VAR sagatavot gan augstas klases sportistus, gan augstas klases sporta tehniku. To visu VAR izdarīt, vajag tikai pareizo pieeju. Mēs SEV esam pierādījuši, ka mazās Latvijas auto un moto braucēji ir labi, pat ļoti labi. Un mūsu auto inženieri arī ir līmenī, jo diez vai kāds cits Eiropā par 55 tūkstošiem latu var “no nulles” uzbūvēt tik konkurēt spējīgu automašīnu kā to izdarīja Andris Dambis. Ko mēs, zemnieku-arāju-privatizētāju-autoinženieru tauta, esam pierādījuši pārējai pasaulei? Ar šo secinājumu nesteigšos. Pagaidīšu līdz aptuveni februāra vidum. Un tad jau būs redzams – cik ārzemnieku būs Latvijā pasūtījuši “OSCar” automobiļus un cik rūpnīcu komandas būs gatavas atbalstīt Jāni Vinteru startam “Dakarā 2005”. Bet sev mēs esam pierādījuši daudz. Mēs varam, ja gribam!