Foto: Publicitātes attēls

Tuk, tuk, pauze, tuk, tuk, tuk, pauze, tuk. Atskanēja slepenais klauvju kods pie durvīm. Tas bija pareizs, tāpēc Imants Pa atvēra. Tur stāvēja Ingūna Rī.

"Nu sveicināts, Robert," Ingūna bilda nedaudz koķeti paskatotos caur skropstām. "Ingūna! Allaž prieks jūs redzēt!" Roberts galanti atbildēja. "Gandrīz visi dalībnieki ir ieradušies. Jānis Do nedaudz kavējās, bet mēs varam sākt arī bez viņa." Roberts piemetināja.

Ingūna ar Robertu ienāca nelielā telpā ar apaļu galdu, ap kuru jau bija sapulcējušies daži cilvēki. Pie sienas ierāmēts karājās neliels Kārļa Ulmaņa portrets. Kārlis bildē bija stalts kā vienmēr tikai stikls, kas foto pasargāja no apkārtējās pasaules likās nedaudz netīrs, it kā kāds to būtu mēģinājis skūpstīt.

Roberts Zī: "Dārgie biedri, mēs esam daudz izdarījuši Latvijas tikumības un dzīvesziņas labā. Taču, starp daudziem pedagogiem un vecākiem nepastāv vienprātība par šo vārdu nozīmi. Mūsu uzdevums ir atrunāt tās īpašības un vērtības, kas raksturo tikumīgu cilvēku un latvieša dzīvesziņu. Tātad, kas jūsuprāt ir tikumīgs latvietis?"

Jānis Ie: "To īpašību kopums, kas raksturo tīru latvieti!"

Roberts Zī: "Tīru latvieti? Burtiski, vai pārnestā nozīmē?"

Jānis Ie: "Burtiski! Nē, pagaidi, es gribēju teikti, ka, nē, pag..." Jānis sapīka par kolēģu neizpratni un faktu, ka viņš vienīgais bija atcerējies uz sanākšanu paņemt līdzi groziņu ar pašceptām piparkūkām.

Ingūna Rī: "Latvietis ir Baltu pagānisko ticējumu un kristietības metamorfozes rezultāts. Tikumība transcendē no izglītības un kultūras. Tā ir dzīvesziņa, tas taču ir vispārzināms fakts, par to ir rakstīts Bībelē un Lielvārdes jostā! Tāpēc mums ir jārunā tieši par salikumu Tikumīgs latvietis..."

Tuk, tuk, tuk, tuk, pauze, tuk, tuk... atskanēja klauves pie durvīm. Diskusijas dalībnieki bažīgi saskatījās, jo zināja, ka signāls ir nepareizs! Tuk, Tuk, pauze, tuk, pauze, tuk, tuk, tuk, tuk! Atkal nepareizs signāls!

Imants Pa: "Biedri, mūsu slepenā mītne ir atmaskota, visticamāk, mūsu pīšļi paliks neatrasti Irkutskas mežā." Jānis Ie paskatījās caur aizkaru šķirbu, kur neko aizdomīgu nesaskatījis, paraustīja plecus. Tajā brīdī iezvanījās Imanta telefons: "čav, te Jānis Do! Klav, es aizmirsu to mūsu paroli, ielaid lūdsu!"

Imants paskatījās pa actiņu durvīs un atviegloti nopūtās: "Viss kārtībā, tas ir Jānis Do..." Neattapīgais biedrs tika ielaists un nobārts par aizmāršību. Diskusija varēja mierīgi turpināties.

Ingūna Rī: "Rezumējot, tikumīgs latvietis ir persona, kam visas asinslīnijas nāk no brīvlatvijas laikiem, ir izglītots par vēsturi un kultūru, mūžu pavada vienā laulībā ar pretējā dzimuma pārstāvi un audzina vismaz divus bērnus!"

"Pag, pag, pag..." pēc vārdiem "vienā laulībā" pamodās Imants Pa. "Nebūsim tik kategoriski, vīrieša attiecības ar vairākām sievietēm ir ļoti normālas, tā ir dabas kārtība. Tāpēc jau sieviešu ir vairāk un viņas ir, nu, stulbākas."

Šajā mirklī izvērtās neproduktīvs strīds starp Imantu un Ingūnu. Pārējie biedri klusi sēdēja un cerēja uz drīzu atrisinājumu.

"Cik jocīgi Ingūnai kustās mute," Prātuļoja Jānis Ie. "Tā vairākkārt noraustās izrunājot vārdus. Heh, mazliet jancīgi, kā grauzējam ēdot. Jā, nudien, izskatās, ka viņa runājot cenšas izlobīt saulespuķu sēklas!" Jānim saulespuķu sēklas bija atslēgas vārds, kas izsauca asociācijas ar krieviem, tāpēc viņam pēkšņi Ingūna sāka patikt mazāk.

"Biedri! Paliksim pie tā, ka vīrietim var būt attiecības tikai ar sievietēm, jo tas ir dabīgi." Iejaucās Roberts. "Bet ko darām ar laulību, jo laulība dabā nekur citur nepastāv?"

Telpā iestājās neveikls mulsums. Biedri cēla galdā argumentus par to, ka laulība ir uzticības apliecinājums un kultūras mantojuma sastāvdaļa, instruments kā valstij veicināt, vai iegrožot demogrāfiju. Kad saruna par laulībām sāka sevi izsmelt, Jānis Do nolēma demonstrēt savu uzmanību un izpratni: "Tapec geji nevar laulāties, jo tas būtu kā nedabīgo padarīt par dabā nepastāvošu!"

Jāņa Do pēkšņā aktivitāte pasvieda nogarlaikotajam Imantam ideju, viņš neuzkrītuši iedunkāja Robertam sānā un pačukstēja: "Vecīt, skaties triku!"

Imants Pa neuzkrītoši pieklauvēja pie galda apakšas un satrauktā balsī teica: "Jūs dzirdējāt? Pie durvīm! Kas tur ir? Kas tur nāk? KAS TUR NĀK?"

Jānis Do pielēca kājās ar izplestām acīm: "KRIEVI! KRIEVI! KRIEVI! KRIEVI NĀK!" Jānis Do bļaudams aizskrēja pie durvīm, smagi elsodams un sažņaudzis dūres, viņš paskatījās caur actiņu. "Viltus traukzme. Gais ira tīrs!" Jānis Do paziņoja biedriem, kas centās noslēpt smieklus. Tikai Ingūna neuztvēra joku un iemeta mutē pāris baldriāna tablešu.

"Nu gan tu izpildījies pa pirmo zorti! Še, paņem piparkūku!" Jānis Ie piedāvāja Jānim Do pašcepto gardumu.

"Oo! Nindzju zvaigznīšu forma!" No prieka iesaucās Jānis Do. Taču, tas bija liels trieciens Jāņa Ie lepnumam: "Nē, tie ir ugunskrusti..."

Imants Pa pamanīja, ka Roberts Zī un Ingūna Rī runā vairs tikai savā starpā, ik pa laikam iesmejās un galīgi vairs nepiedalās diskusijā. "Tad mums ir kāds progress tikumības un dzīvesziņas definīcijās?" Imants uzrunāja biedrus.

Telpā iestājās neziņas kņada, galvas grozījās, lūpas nespēja izdvest kaut vienu artikulētu vārdu, acis meklēja glābēju, kas ieviestu skaidrību, lai varētu beidzot iet mājās.

Ingūna Rī: "Dzīvesziņa ir latviešu turēšanu augstāk par citān nācijām, un tikumība ir nebūt gajam!"

Telpu piepildīja aplausi. Dzīvesziņas un tikumības mācību vadlīnijas pamatskolām bija gatavas.

Roberts Zī (vārds mainīts)
Imants Pa (vārds mainīts)
Jānis Ie (vārds mainīts)
Jānis Do (vārds mainīts)
Ingūna Rī (vārds mainīts)

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!