Foto: DELFI Aculiecinieks
Nespēja savlaicīgi novērtēt iespējamos riskus, šoreiz saskaņot Mārupes iedzīvotāju intereses ar kopējām autovadītāju vajadzībām ir novedusi pie kārtējām nedienām ar kādu satiksmes infrastruktūras objektu, šoreiz Vienības gatvē pie pilsētas robežas.

Tā vien liekas, ka neplānoti kreņķi ir katru lielāku celtniecības un izbūves darbu Rīgā neatņemama sastāvdaļa, un iespējams, ka turpmāk, sastādot darbu tāmi, būtu jāparedz pozīcija "kreņķi". Piemēram, šobrīd iedzīvotāju sūdzības rezultātā ceļa izbūves darbi ir pārtraukti jau kopš oktobra sākuma, un nepieciešams īstenot jau padarīto darbu konservāciju, lai, gaidot darbu atsākšanu, viss nesabruktu un nebūtu jāsāk no jauna. Jebkurā gadījumā Rīgas pilsētai tie ir zaudējumi, jo gan izstrādātais konservācijas projekts, gan paši konservācijas darbi nav nekāds bezmaksas pasākums, un, ja tāds nebūtu jāīsteno, varētu veikt citus svarīgus satiksmes drošību veicinošus darbus, piemēram, atbilstoši aprīkot riskantās neregulējamās gājēju pārejas.

Katram no mums ir tiesības aizstāvēt savas intereses, arī Mārupes iedzīvotājiem, kuri nav apmierināti ar gaidāmajiem braukšanas apstākļiem pēc rekonstrukcijas. Cīnīties par savām interesēm ir fundamentālas tiesības, lai arī kā autovadītāju vairākumam tas nepatiktu un kādas grūtības un zaudējumus nesagādātu. Šoreiz runa ir par iespējamo risku izvērtēšanu un novēršanu jau savlaicīgi. RD Satiksmes departamentam bija jāsaskaņo celtniecības plāni ar visām ieinteresētajam pusēm un jānovērš iespējamās problēmas. Šobrīd izskatās, ka minētā rekonstrukcija ir īstenota ar saukli "gāzi grīdā", tomēr Mārupes iedzīvotāji norāva stopkrānu un esam tur, kur mēdzam būt šādos gadījumos. Ja reiz darbi tika apturēti, tātad celtniecības darbi nav uzsākti īsti likumīgi, un tā ir atbildīgo amatpersonu kompetence. Bet cietēji esam mēs visi gan autovadītāji, gan gājēji, kuri pārvietojas būvdarbu zonā, tātad pastiprināta riska apstākļos, gan visi rīdzinieki, kuru pilsētas budžets kārtējo reizi tiks tērēts nevis uzlabojumiem, bet kļūdu labošanai.

Ņemot vērā, ka šobrīd neviens neprognozē, kad varētu atsākties ceļa izbūves darbi, iespējams, ka Vienības gatve kļūst par kārtējo Dienvidu tiltu, kuru uzsāk ar lielu pacilātību, bet pabeigt tā arī nespēj, kura izmaksas aug un to gals tā īsti nav saskatāms, jo kurš gan var garantēt, ka lietas izskatīšana Vienības gatvē neieilgst uz vairākiem gadiem un iekonservēšana ik pa laikam jāatkārto?

Autoklubam LAMB, kā sabiedriskai organizācijai, ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādejādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!