Foto: LETA
Kad pilsētās, kuras atrodas seismiski nestabilās vietās, notiek zemestrīces, tiek slēgti ceļi, tilti un citi satiksmes infrastruktūras mezgli, jo tie ir vai nu sabrukuši vai tuvu tam un autovadītājiem bīstami. Latvijā spēcīgas zemestrīces nav novērotas, tomēr ceļus un tiltus slēdz tāpat kā Losandželosā.

Varbūt, ka autovadītāji gluži vienkārši nav pamanījuši, jo tās notikušas viņu miega vai prombūtnes laikā? Tomēr nekā, zemestrīces Rīgā nav novērotas, bet ir novērota līdzšinējās Rīgas vadības saimniekošana, kas acīmredzot novērtējot rezultātus ceļu satiksmes infrastruktūrai ir salīdzināma ar kādām 7 ballēm pēc Rihtera skalas. Rīgā ir bijušas dažādas vadības un visām ir bijušas kļūdas, tomēr vēl nav bijusi situācija, kad gandrīz 4 gadus pēc saimniekošanas uzsākšanas pilsētā, ielu stāvoklis ir ne tikai uzlabojies, bet tās ir jāslēdz kā Salu tilta joslas.

Iepazīstoties ar Satiksmes departamenta aprakstu, kurā nosauktas bīstamās ielas un to posmi, rodas bažas, vai ar automašīnu izbraukt pilsētā bez riska vispār ir iespējams, jo brīdinājumā ir aptverta visa Rīga.

Tomēr atšķirībā no zemestrīces, kas pārsteidz negaidīti, šī katastrofa ir konkrēts rezultāts konkrētai bezdarbībai. Ja četrus gadus, domā pamatā par savu tēlu, tam pieskaņo aktivitātes un pilsētas budžeta tērēšanu, tad šāds rezultāts ir nenovēršams.

Nedrīkst aizmirst, ka ielas un tilti ir pilsētas asinsrite, kas nodrošina visa organisma funkcionēšanu, tajā skaitā pilsētas ekonomiku. Ja uzņēmējs nevar savlaicīgi nogādāt produkciju partnerim, ja ārsts nepaspēj pie slimnieka, ja skolotājs kavē stundas, ja ārzemju partneris nokavē lidmašīnu, tas atstāj dramatisku iespaidu uz pilsētas ekonomikas attīstību gan īstermiņa, gan ilgtermiņā, kā arī uz Rīgas tēlu, kuram nepalīdzēs nekādi Live Riga pasākumi, ja ārzemniekiem Rīga būs sabrukušo ceļu pilsēta.

Tomēr izskatās, ka Rīgas vadība šo problēmu tā arī neizprot, jo par to liecina niecīgais 10 000 latu finansējums, kas ieplānots Rīgas ceļiem nākamgad. Rīgas vadībai iespējams, ka nav jāuztraucas, salauzīs vienu mašīnu, uz pilsētas iedzīvotāju rēķina nopirks citu, bet ko lai saka autovadītāji, kuriem nav tik daudz finanšu iespēju, ir viena automašīna un tās regulārs remonts pēc izdauzīšanas pilsētas bedrēs, negatīvi ietekmē ģimenes budžetu?

Autoklubam LAMB, kā sabiedriskai organizācijai, ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādejādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!