Šā gada sākumā medijos parādījās plāni caur Rīgas ostu nākotnē pārkraut tādus naftas produktu apjomus, kas varētu Latvijas galvaspilsētu pārvērst par naftas tranzīta lielpilsētu. Tomēr jāšaubās, vai šie plāni piepildīsies, galvenokārt jau tāpēc, ka tādā gadījumā nepieciešamas pamatīgas investīcijas ekoloģiskajā drošībā.
Gada sākumā Lietuvas naftas koncerns “Mažeiķu nafta” paziņoja, ka šogad caur kompānijas “Man Tess” terminālu plāno pārkraut līdz 1,9 miljoniem tonnu dīzeļdegvielas. Pēc nedēļas Rīgas ostas pārvalde ziņoja, ka Krievijas kompānija neoficiālās sarunās “LUKoil” interesējusies par iespējām pārkraut ap 2,5 miljonus tonnu naftas produktu gadā. Kādā aģentūras BNS ziņā šis apjoms pat tika nosaukts 10 miljoni tonnu. Naftas produktu pārkraušana notiktu nevis no piestātnes, bet no īpaši šim nolūkam ostā noenkurota kuģa. “LUKoil” pārstāvis Latvijā Haims Kogans Rīgas ostas pārvaldes izplatīto informāciju gan nodēvēja par “pilnīgām muļķībām”.

Vēl pēc nedēļas sekoja kompānijas “Dinaz” paziņojums par plāniem līdz 2003.gadam Rīgas ostā uzcelt naftas produktu terminālu, kurā būtu iespējams gadā pārkraut līdz 5 miljoniem tonnu naftas produktu.

Jāatceras gan par domstarpībām par ekoloģisko drošību, kas izraisījās starp “Statoil” un “Neste” no vienas puses un “Latvijas dzelzceļu” no otras puses, kad skandināvu kompānijas plānoja eksportēt caur Rīnūžu terminālu daudz mazākus naftas produktu apjomus. Jau minētais “Man Tess” ilgstoši strīdas par Sarkandaugavas iedzīvotāju ekoloģisko drošību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!