DELFI Vasaras spēle 2015 - tik daudz saldējuma vienkopus mēs vēl nebijām redzējuši

Popmūzikas laukā vasara ir karsts laiks - festivāli, koncerti… Ja saskaita kopā trīs lielāko festivālu - "Positivus", "Summersound" un "LabaDaba", kā arī "Prāta vētras" četru koncertu apmeklētājus - būs pāri 100 tūkstošiem cilvēku - jeb krietna astotā daļa no DELFI ikmēneša apmeklētājiem - jeb, piemēram, vairāk nekā visi Daugavpils iedzīvotāji, kopā ņemot.

DELFI lasa liela daļa no viņiem. Kā viņus iepriecināt? Kā nebūt "parastajam medijam", kurš tikai paziņo informāciju no sērijas" festivālā uzstāsies tādas un tādas grupas", “neaizmirstiet paņemt līdzi gumijniekus" utt.? Turklāt lielākais izaicinājums bija to izdarīt ne tikai jautrā un izklaidējošā veidā, bet arī vasaras periodā, kad cilvēki tik bieži nesēž pie datoru ekrāniem. Tā nu DELFI komandas radošas apspriedes laikā radās ideja par mobilo spēli. Zināms, ka interneta lietotāju skaits no mobilajām ierīcēm arvien pieaug, tāpēc šī likās visdrošākā un ērtākā platforma, lai radītu izklaidējošu brīvā laika spēli ikvienam mūsu lasītājam. Protams, tādējādi cerējām “nošaut divus zaķus ar vienu šāvienu”, popularizējot ne tikai DELFI vasaras spēli, bet arī DELFI mobilo versiju.

Tā sākotnēji uz piezīmju lapiņām radās kopējā spēles doma - mūsu lasītāji gan varētu vingrināties spēlēt mobilās spēlītes, gan pasmieties par spēlē ietvertajiem stereotipiem - kas ir kaitinošākais koncertu apmeklētājam, gan arī tikt pie vērtīgām balvām - minēto festivālu un "Prāta vētras" koncertu biļetēm, kā arī vasaras svelmei piemērotā saldējuma “SuperViva".

“DELFI Vasaras spēle 2015" tika iecerēta, lai parādītu DELFI kā lielāko vasaras mūzikas festivālu “Positivus”, “SummerSound”, “LabaDaba” un grupas “Prāta vētra” koncertturnejas atbalstītāju, tādējādi stiprinot DELFI zīmolu kā nozīmīgu partneri plaši apmeklētiem un sabiedrībā populāriem vasaras izklaides pasākumiem. Partnera statuss mums ļāva vienoties ar pasākuma organizatoriem par spēles koncepciju un galvenajām balvām - biļetēm uz festivāliem. Pēc šādas vienošanās atlika izveidot spēles kopējo ietvaru, lai saprastu, vai spēli tehniski paspēsim izstrādāt paši, vai būs jāalgo kāds spēles tehniskais izstrādātājs. Ķērāmies klāt spēles kopējai idejai, cītīgi izplānojot katru spēles soli.

Saprotot, ka laiks ir pārāk ierobežots, mēs atteicāmies no lepnās idejas visu darīt paši, neskatoties uz mūsu IT nodaļas vēlmi nedaudz praktizēties arī spēļu izstrādē, tāpēc par partneri un spēles galveno tehnisko izstrādāju kļuva visspridzīgākā Latvijas digitāla aģentūra - CUBE. Un tā mūsu dizaineri sāka darbu pie pirmajām spēles skicēm, lai, nu jau ciešā sadarbībā ar CUBE, varētu izveidot mūsu iecerēto spēli mums atvēlētajā trīs nedēļu termiņā.

Daži no agrīnajiem spēles skatiem (mockups). Virziens tajā brīdī jau atzīts par īsto, bet priekšā bija vēl daudz izmaiņu, pirms gatavais dizains nonāca pie CUBE izstrādātājiem.

Spēles būtība - spiežot uz ekrāna attiecīgajās vietās, kurās parādās traucēkļi - novākt tos. Traucēkļi ir visiem koncertu apmeklētājiem pazīstamās nepatīkamās parādības - selfijstiki jeb pašiņmieti, lietussargi, kā arī uz puišu pleciem paceltas meitenes. Jo vairāk traucēkļi tika iznīcināti, jo lielāks punktu skaits. Ak jā, un pirms spēles iespējams izvēlēties, uz kuru no četriem vasaras muzikālajiem pasākumiem ("Positivus" festivāls, "LabaDaba", "Prāta vētras" koncerts, "SummerSound") vēlaties doties (kas ietekmē ne tikai spēles gaitu, bet arī dod reālas izredzes laimēt biļeti uz šo pasākumu).

Spēles izstrādes laikā sākotnējā detalizētā spēles koncepcija tika mainīta vairākkārt, galvenokārt tāpēc, ka laiks līdz spēles palaišanai bija ļoti mazs. Atteicāmies no idejas personalizēt katru muzikālo pasākumu ar atpazīstamām skaņām un vizuālo noformējumu, krietni vienkāršojām animācijas, efektus un spēles mehāniku... Šis stāsts pazīstams katram, kas piedalījies kādas spēles izstrādē, un mūsu gadījums (lai gan, protams, cerējām!) nebija izņēmums.

Jūnijā katru nedēļu veiklākie spēlētāji tika pie speciālbalvām - saldējuma kastēm. DELFI redakcijas telpās atradās saldētava ar balvu fondu - 20 kastēm jeb 516 saldējumiem.

Spēles mehānika izrādījās viens no cietākajiem riekstiem. Uz savas ādas pārliecinājāmies, kā tas ir, kad šķietami vienkāršas "gameplay" idejas realizējot kļūst bezgala sarežģītas. Pat, atmetot ideju par solista lēcienu pūlī, advancētām animācijām un punktu piešķiršanas/noņemšanas loģiku, kas katra tipa traucēklim būtu atšķirīga, un reducējot spēles gaitu uz kaut ko tik nesarežģītu kā priekšmetu periodisku parādīšanos uz ekrāna, sastapāmies ar arvien jauniem jautājumiem. Cik bieži? Cik ilgi? Cik vienmērīgi? Kā ar izmēriem, telpas dziļumu un gaisa perspektīvu? Kādā tempā notiek punktu iegūšana? Cik traucēkļu vienlaicīgi, kurās skatītāju rindās, un, cik daudz no tā visa var ietekmēt atlikušais spēles laiks un lietotāja līmenis?…

Izaicinājums bija, piemēram, ticami radīt iegūtu punktu sajūtu. Sākotnējā iecere - punkti “izlido” no traucēkļa, kam trāpīts. Tomēr, tā kā mobilo ierīču ekrāni nav bezgalīgi ietilpīgi, spēlētāja redzeslaukā vienlaicīgi esošo ciparu, animāciju un priekšmetu kļuva par daudz. Nolēmām iztikt ar vizuāliem un skaņas efektiem (pēdējos diemžēl, pat pēc dažas labas izstrādātāju negulētas nakts, laimējās dzirdēt tikai iOS lietotājiem).


Cītīgi strādājām arī pie uzvarētāju noteikšanas algoritma, ilgi domājot par to kurš tad būs spēles uzvarētājs - izveicīgākais vai punktus vairāk ieguvušais spēlētājs. Pēc diezgan ilgām diskusijām un matemātiskiem aprēķiniem vienojāmies, ka spēlei tiks definēts konkrēts ierobežots laiks, kurā spēlētājs, savācot maksimālo punktu skaitu, var tikt pie dienas balvas - kastes gardā saldējuma “SuperViva”. Katru dienu pusnaktī tika fiksēts dienas uzvarētājs, lai nākamajā dienā par šo uzvaru un balvu var cīnīties jau citi spēlētāji.

Savukārt galvenās balvas katru nedēļu tika izlozētas starp visiem konkrētās nedēļas spēlētājiem. Lai laimētu biļetes uz konkrēto festivālu, atlika tikai izvēlēties savu vēlamo festivāla skatuvi, un būt veiksminiekam nedēļas izlozē. Apzināti veidojām iespēju balvas iegūt gan labākajam/veiklākajam, gan veiksmīgākajam spēlētājam.

Rezultātā no idejas līdz pirmajiem spēlētājiem pagāja nieka trīs nedēļas un bijām gatavi iepazīstināt ar jauno “DELFI vasaras spēli 2015”. Zemāk - mūsu darba rezultāts. Īsumā atgādinām spēles mērķi - notriekt pēc iespējas vairāk mūzikas pasākumu izbaudīt traucējošos objektus. (Žēl ka dzīvē nav iespējams izdarīt to pašu ar vienu pirksta kustību!) Jo vairāk notriektu traucēkļu, jo vairāk punktu (vasara un festivāli ir beigušies, tāpēc balvas gan vairs negarantējam).

SPĒlĒT

Tiklīdz spēles izstrāde tuvojās beigu posmam, tā dizaineri pēc mārketinga vadītājas pasūtījuma gatavoja reklāmas kampaņas materiālus, kuri, spēlei uzsākoties, tika izvietoti DELFI portālā, žurnālos, sociālajos tīklos, DELFI mobilajā versijā, paralēli informējot lasītājus par vasaras spēli arī Latvijas vadošajās radiostacijās. Starp citu - šī kampaņa kļuva par pirmo gadījumu, kad plašākai publikai tapa redzams DELFI jaunais logo.

Šajā četru nedēļu laikā spēli izspēlēja vairāk kā 22 000 cilvēki, un lielākais punktu skaits bija 24960. Rekordiste ir lasītāja, kura izrādījās veiklākā veselas piecas dienas, tādējādi sarūpējot sev un savai ģimenei piecas kastes gardā “SuperViva” saldējuma.

P.S. Visgrūtākais šajā projektā bija DELFI darbiniekiem ikdienā staigāt garām vitrīnai, kurā glabājās balvu fonds - saldējuma grēdas. Tomēr cietāmies un godīgi visu atdevām uzvarētājiem.

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus