Foto: F64

Eiropas Komisija (EK) otrdien, 8.jūlijā, apstiprinājusi abus Latvijas iesniegtos projektus finansēšanai no Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T) budžeta, informē Satiksmes ministrija.

Viens no apstiprinātajiem projektiem ir Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā: Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4.posma tehniskā projekta izstrāde. Projekta kopējās izmaksas ir 3,6 miljoni eiro, tai skaitā TEN-T budžeta finansējums - 1,8 miljoni eiro jeb 50% no izmaksām, kā arī Rīgas domes finansējums - 1,8 miljonu eiro apmērā. Projektu plānots pabeigt līdz 2015.gada beigām.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta mērķis ir atslogot no transporta radītās slodzes Rīgas centru, iekļaut Eiropas nozīmes autoceļu tīklā Rīgas ostu, un palielināt Latvijas piedāvātā Austrumu – Rietumu transporta koridora konkurētspēju, kopumā uzlabojot arī vides kvalitāti Rīgā. Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt paaugstinātas caurlaidības autoceļu, kas šķērsos Rīgu Rietumu – Austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Autoceļa plānotais garums ir 30 kilometri.

Koridors ir sadalīts četros posmos, no kuriem trīs posmu lielākā daļa atrodas Rīgas pilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā (pirmā posma nelielā daļa atrodas Garkalnes novada teritorijā), bet ceturtais posms atrodas ārpus Rīgas un šķērso daļēji Jūrmalas pilsētas un Babītes novada administratīvās teritorijas.

Projekta trešais posms būs Daugavas šķērsojuma turpinājums Pārdaugavā, kurš jāskata kontekstā ar pārējās transporta infrastruktūras attīstību. Šis posms sniedzas līdz Jūrmalas pilsētas un Babītes pagasta kopējai robežai. Savukārt, ceturtais posms savienos trešo posmu ar Rīgas apvedceļu un tādējādi nodrošinās iespēju no Koridora nokļūt uz autoceļa A7 / E67, un autoceļiem uz Liepāju (A9), Jūrmalu un Ventspili (A10 / E22).

Tāpat apstiprināts projekts "Ūdeņraža infrastruktūras - uzpildes staciju - veidošana transportam". Tā ietvaros Rīgā plānots veikt pētījumu un izstrādāt rekomendācijas nacionālā plāna ūdeņraža infrastruktūras ieviešanai. Projekta galvenais rezultāts būs vietējā tirgus analīze un biznesa plāns ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecībai Rīgā. To plānots īstenot sadarbībā ar Beļģiju, Dāniju, Somiju, Franciju, Holandi, Poliju, kā arī Zviedriju, kura būs galvenais projekta partneris. No Latvijas puses projekta īstenošanā iesaistīta Rīgas dome.

EK atbalstītās projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 6,8 miljoni eiro, no kuriem TEN-T budžeta finansējums būs 3,4 miljoni eiro. Projekts jāpabeidz līdz 2015.gada beigām.

Šis bija pēdējais projektu iesniegumu konkurss TEN-T budžeta ietvaros. TEN-T budžeta finansējums tiek piešķirts Eiropas Savienības kopējās intereses projektiem, kas nodrošina transporta nacionālo tīklu savstarpējo savienošanu un dažādu transporta veidu savietošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!