Rakstu sērijā "Latvija var!" portāls "Delfi" stāsta par uzņēmīgiem cilvēkiem Latvijas biznesā, kuru idejas pārtop inovatīvos produktos, iekaro eksporta tirgus vai pašmāju klientu sirdis. Projekts top sadarbībā ar DNB.

2009. gadā dibinātais "Coo Culte" sākumā bija tā īpašnieces Ilonas Gibertes hobijs, kas nu pāraudzis peļņu nesošā 20 darbinieku lielā uzņēmumā. Viņa stāsta, ka, lai gan dažkārt birojā nākas pavadīt pat 12 stundu, darbs sagādā prieku. "Coo Culte" ražo tērpus sievietēm, taču pērn tirgus testēšanas nolūkos klientiem bija iespēja iegādāties arī bērnu apģērbus, kas gan vēl nav kļuvuši par pastāvīgu sortimenta daļu. Savukārt vīriešu modei "Coo Culte" šuvēji pagaidām nav pievērsušies, jo, kā skaidro uzņēmuma vadītāja: "Vīriešu mode ir citādāka."

"Coo Culte" tērpos izmanto mežģīnes, ko iepērk turpat, kur pasaulslavenie zīmoli "Valentino" un "Dolce & Gabbana", taču uzņēmums nestrādā luksusa segmentā, jo tā mērķis ir radīt kvalitatīvu apģērbu par konkurētspējīgu cenu. Taujāta par to, vai apģērbu ražošanas nozarē ir kāds uzņēmums, kas viņai ir kā paraugs, Giberte smejoties nosaka: "Kurš gan negribētu būt vietējā "Zara"?"