Foto: Publicitātes foto
Partija “Vienoti Latvijai”, kas ar 2. numuru startē Rīgas domes vēlēšanās, šodien veikusi vēl nepieredzētu akciju – iepretim pilsētas domei un citās vietās, ar hēlija balonu palīdzību, gaisā palaistas 20 000 papīra lidmašīnas. Akciju skaidro kā protestu pret masu mediju nevēlēšanos sniegt demokrātiskā sabiedrībā pieņemtas vienlīdzīgas izteiksmes iespējas visām vēlēšanās startējušajām partijām, kā arī pret plašsaziņu līdzekļos publicētajiem maldinošajiem partiju reitingiem.

Kopumā ap 70 000 "Vienoti Latvijai" zili lillā papīra lidmašīnas tiks izdalītas garāmgājējiem un "ielidos pasta kastītēs" gan Rīgas centrā, gan mikrorajonos. Apdruka vēsta par mediju kūtrumu atspoguļot sabiedrībai jaunās partijas un to piedāvājumu.

"Šī akcija nenotiek aiz laba prāta. Tas ir protests pret priekšvēlēšanu notikumiem mediju telpā, kur privilēģijas saņem dažas pie varas esošās partijas, tādējādi formējot viedokli, ka pārējie dalībnieki ir tikai nenozīmīgas sīkpartijas. Ar šo akciju mēs publiski paziņojam, ka esam ieradušies uz ilgu laiku, un turpmāk ar mums būs jārēķinās kā ar nopietnu politisko spēku," savu nostāju pauž partijas "Vienoti Latvijai" Rīgas nodaļas vadītājs Jānis Riežnieks.

Partija uzskata, ka laikā, kad 30% elektorāta ir vīlušies pie varas esošajās partijās un nespēj atbildēt, par kuru spēku balsos, medijiem jāiedarbina tiem uzticētie demokrātijas mehānismi: jāinformē un jāizglīto vēlētājs arī par jaunām politiskām alternatīvām.

"Esošā situācija ir amizanta. Priekšvēlēšanu reklāmas televīzijā tika aizliegtas ar domu, lai partijas "izietu ielās" un kļūtu "tuvākas" cilvēkiem. Tomēr, tas nav realizējams lielākā vērienā, jo Rīgā pie varas esošais "Saskaņas centrs" ir panācis priekšvēlēšanu reklāmas aizliegumu pilsētas centrā - tieši tur, kur vēsturiski mīt lielākā daļa konkurentu elektorāta. Ir nopietns pamats diskusijai par Satversmē paredzētajām tiesībām uz izteiksmes brīvību un tiesībām tikt ievēlētam, kur katrs dalībnieks var sevi īstenot bez nepamatotiem ierobežojumiem, nesaskaroties ar nevienlīdzīgu attieksmi," informē J. Riežnieks.

"Šis ir arī protests pret jaunākajiem politisko partiju reitingu datiem, kas neatspoguļo reālo situāciju un kalpo esošajai politiskajai konjunktūrai. Mūsu partija vēršas pie cilvēkiem individuāli, gūstot ievērojamu atbalstu. Mēs zinām, kas notiek ielās un ko domā vēlētājs. Pēdējās nedēļās esam uzrunājuši simts tūkstošus rīdzinieku, bet 60 tūkstošus - telefoniski. No visiem, kas gribētu balsot par jaunu politisku spēku, divas trešdaļas atbalsta "Vienoti Latvijai". Pārvēršot to reitinga punktos, mēs simpatizējam aptuveni ceturtajai daļai vēlētāju, kas nopietni liek apšaubīt tādu sociālo pētījumu centru, kā SKDS metodes," uzskata "Vienoti Latvijai" saraksta pirmais numurs Mareks Zeltiņš.

Politisko reklāmu apmaksā partija  "Vienoti Latvijai".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!