Foto: Shutterstock
Vienmēr, kad meklējam sev jaunu auto, kaut arī mazlietotu, pievēršam uzmanību tā nobraukumam. Protams, ļoti gribētos ticēt, ka salīdzinoši nelielais nobraukums, kuru uzrāda auto odometers, ir patiess. Tomēr dzīves realitāte ir savādāka. Gandrīz katrs otrais Latvijas mazlietoto auto tirgū sastopamais auto ir ar sagrozītu odometra rādījumu.

Šobrīd Saeima ir nolēmusi, ka auto odometra rādījumu sagrozīšana būs sodams pasākums. Diemžēl tas attieksies tikai uz Latvijā "koriģētajiem" auto nobraukuma datiem. Tomēr lielai daļai no ārzemēm ievesto auto, odometra rādījumi ir mainīti tieši iepriekšējā valstī, kur tie bijuši reģistrēti, jo kā nojaušams, auto ar šķietami mazu nobraukumu un salīdzinoši zemu cenu ir daudz vieglāk pārdot. Turklāt auto pircējam no citas zemes, iespēja veikt pārbaudes ir ierobežota. Šādā gadījumā odometra rādījums ir jāpārbauda pirms ievešanas Latvijā, bet lai to izdarītu, auto ir jāpārbauda uz vietas valstī, kur tas iepriekš ir bijis reģistrēts.

Ja vēlies, šeit vari iepazīties ar Baltie.lv speciālistu parbaudītiem un Latvijā ievestiem mazlietotiem auto.

Taču, ja vēlies pārbaudīt savu iekāroto auto uz vietas pats, tad lūk daži padomi, kas būtu jāņem vērā:

  • Sāc ar nobraukuma un vecuma atbilstības salīdzināšanu. Vidēji cilvēks gadā ar auto nobrauc 20 000 - 30 000 km. Tas nozīmē, ka: trīs gadu vecam auto normāls nobraukums ir aptuveni 75 000 km, bet četrus gadus vecam ap 100 000 km. Ja auto nobraukums ir mazāks, bet pārdevējs saka, ka tas ir bijis trešais auto ģimenē un braukts ar to ir tikai brīvdienās - gribi tici, gribi ķeries pie nākamā pārbaudes punkta;
  • Pārbaudi servisa grāmatiņā uzrādītos apkopju intervālus. Tajā vienmēr norāda, pie kāda nobraukuma ir veiktas attiecīgās auto apkopes. Salīdzini apkopju intervālus ar auto odometra rādījumu. Ja auto pārdevējs saka, ka grāmatiņa ir nozaudēta, tad iespējams, ka konkrētajā auto ir kaut kas slēpjams un iespējams, ka tas ir tieši auto patiesais nobraukums. Ņem vērā, ja servisa grāmatiņas vietā tiek uzrādīti rēķini vai pavadzīmes par it kā veiktajiem darbiem, ļoti iespējams, ka šie maksājumu dokumenti ir no cita auto vai vispār viltoti;
  • Ja tomēr vēl tici noskatītā auto pārdevējam, tad pievērs uzmanību auto salonam. Izpēti mašīnas paneli - vai nav kādas nobīdes, vai gadījumā netrūkst kādas skrūvītes, kas varētu liecināt, ka panelis ir ņemts nost, lai koriģētu odometra rādījumus. Stūrei, pedāļiem un paklājiņiem, lai tie nav pārlieku nodiluši utml.;
  • Visbeidzot, palūdz iespēju noskatīto auto aizvest pie uzticama servisa meistara. Auto servisu speciālistiem ir zināms, kuras detaļas un pie kādiem nobraukumu intervāliem ir jāmaina. Servisa meistaram neradīsies šaubas par auto patieso nobraukumu, ja redzēs, ka pie 40 000 km nobraukuma ir mainītas detaļas, kuras ir jāmaina pie 70 000 m vai 120 000 km nobraukuma;
  • Galvenais atceries, visas šīs darbības ir jāveic pirms auto pirkšanas un tajā valstī, kur auto iepriekš ir bijis reģistrēts. Vienalga, vai tā ir Vācija, Beļģija vai Latvija.

Ja tomēr liekas, ka šis process ir pārāk sarežģīts, bet vēlies auto ar patiesu un garantētu nobraukumu, tad aizpildi pasūtījuma anktetu Baltie.lv interneta vietnē un norādi, kādu auto vēlaties.

Baltie.lv ne tikai piemeklēs atbilstošāko auto, bet arī:

  • Piegādās auto ar tikai 20% pirmo iemaksu;
  • Sniegs iespēju pasūtīt auto līzingā;
  • Pieņems tavu esošo mazlietoto auto kā pirmo iemaksu;
  • Pārbaudīs tavu jauno auto ražotāja sertificētā, neatkarīgā servisā;
  • Garantēs nobraukuma patiesumu;
  • Piegādās auto uz Latviju;
  • Nokārtos visas formalitātes, kas saistītas ar auto reģistrāciju CSDD;
  • Noformēs apdrošināšanu;
  • Papildus Baltie.lv sniegs garantiju, lai tu būtu 100% pārliecināts, ka ar auto viss ir pilnīgā kārtībā.

Tev ir tikai jāaizpilda anketa Baltie.lv interneta vietnē un jāpasaka, kādu auto vēlies.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!