Foto: Publicitātes foto
Darbinieku vietā - roboti, minimālais filiāļu skaits, orientēšanās uz darbu ar klientu mobilajām ierīcēm - tas viss mūs gaidīs tuvākajā nākotnē saskaņā ar vadošajiem finanšu nozares speciālistiem.

Kā bankas plāno pilnībā pāriet uz virtuālo naudu un kā tas ietekmēs mūs - parastos patērētājus? Saskaņā ar IT speciālistiem un pašām bankām, pēdējā pāreja uz digitālo līmeni pakāpeniski novedīs pasauli uz bankām bez birojiem un tehniskās apkopes personāla.

Vairs nevienam nav jādodas uz banku?

Šodien klienti arvien vairāk pāriet uz elektroniskiem finanšu risinājumiem, izmantojot gadžetus un lietojumprogrammas, atsakoties fiziski apmeklēt banku. Šī tendence ir vērojama visā pasaulē. Lai turpinātu veiksmīgi attīstīties šajā virzienā, vispirms bankām ir jāatrisina vairāki svarīgi jautājumi, piemēram, droša piekļuve visā pasaulē un iespēja konsultēties jebkurā jautājumā 24/7. Izmaiņas arī skar daudzas iekšējās sistēmas, kuru darbam jābūt nevainojamai. Šobrīd ne visas bankas ir gatavas garantēt šādu tiešsaistes pakalpojumu saviem klientiem, tāpēc daudzi no viņiem nav gatavi atteikties no saviem esošajiem birojiem. Ir vērts atzīmēt, ka ne visas bankas uzticas digitalizācijai un neredz filiāļu atstāšanas lietderību. Bankas uzskata, ka, neskatoties uz moderno tehnoloģiju aktīvo attīstību, vienmēr būs nepieciešama personīga profesionāla konsultācija par sarežģītiem finanšu jautājumiem un tādu produktu pārdošanu kā hipotēku kredīts.

Kas notiks ar banku darbiniekiem?

Bankas fizisko filiāļu esamība ir cieši saistīta ar jautājumu par reālu kvalificētu darbinieku vajadzību. Tomēr filiāļu slēgšana nav galvenais banku darbinieku skaita samazināšanas iemesls. Viņu darbu aizstāj ar visu veidu jauno tehnoloģiju izmantošanu gan bankās, gan lielajos uzņēmumos. Tuvākajā nākotnē zvanu centru darbinieku vietu aizņems roboti. Piemēram, Pasaules lielo tiešsaistes veikalu praksē jau tiek izmantotas šādas preču pārdošanas tehnoloģijas, turklāt šie klientu apkalpošanas roboti klientiem palīdz risināt visus radušos jautājumus!

Kā tas ietekmēs banku prasības darbinieku kvalifikācijai un kas mainīsies personāla atlasē tuvākajā nākotnē? Atbilde ir vienkārša un sarežģīta. Lai īstenotu savas stratēģijas, bankām arvien vairāk būs vajadzīgi IT darbinieki, un arvien mazāk - darbinieki, kuriem ir pieredze fizisko klientu apkalpošanā. Pieprasīti būs ne tikai programmētāji un tīmekļa izstrādātāji. Bankām būs vajadzīgi arī darbinieki, kuri spēj pārbaudīt programmētāju izstrādātās jaunās tehnoloģijas, noteikt kvalitāti, noteikt kļūdas, novērtēt tehnoloģiju lietojamību, pirms tie sasniedz patiesos klientus.

Materiālu sagatavoja QA akadēmija - starptautiskais mācību centrs mācību programmatūras testētājiem. Uzziniet vairāk par centra un tiešsaistes apmācību programmām var šeit: https://qa-academy.lv/lv/kas-mes-esam/

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!