Foto: Publicitātes attēls
Kā rāda Swedbank Finanšu institūta veiktā pētījuma* dati, galvenais stimuls, kas cilvēkus rosina izmantot savas zināšanas un prasmes ārpus pamatdarba laika, ir iespēja gūt papildu ienākumus. Savukārt nākamā nozīmīgākā motivācija aiz piepelnīšanās ir apziņa, ka cilvēks īsteno sevi. Lai aktualizētu iespēju savas prasmes un darboties prieku pārvērst papildu ienākumos, tā uzlabojot savu finanšu situāciju un konkurētspēju, Swedbank Finanšu institūts uzsāk kampaņu PELNĪTPRIEKS, kuras ietvaros dalās ar iedvesmojošiem pelnītprieka stāstiem no visas Latvijas. Šis pelnītprieka stāsts ir par īslaicīgo tetovējumu ražotājām Zeltīte Tatoos. Ikdienā strādājot katra savā darba vietā, Zeltīte Tatoos komandas meitenes ārpus darba laika velta sevi šādai pelnītprieka īstenošanai dzīvē.

Lūdzu, pastāstiet par "Zeltīte Tatoos"! Kāds ir jūsu pelnītprieka stāsts? Ar ko nodarbojaties līdzās savam pamatdarbam?
"Zeltīte Tattoos" veic īslaicīgo tetovējumu tirdzniecību un ražošanu. Īslaicīgie tetovējumi ir uz ķermeņa uzklājamas uzlīmes, kas savu noturību saglabā 2–5 dienas. Tas ir ideāls aksesuārs gan ikdienai, gan atzīmējot īpašus notikumus. Latvijā šāds ķermeņa izdaiļošanas veids kļuva pazīstams pagājušajā vasarā, un "Zeltīte Tattoos" ir šīs tendences aizsācēja, dažu mēnešu laikā iegūstot vairāk nekā 4000 sekotāju Facebook vietnē un ar publikācijām nonākot tādos izdevumos kā, piemēram, "Shape" un "L'Officiel".

Kā tas ir jūsu ikdienā - vai viegli apvienot pamatdarbu ar piepelnīšanos?
Ja papildu bizness nes prieku un ir aizraujošs, to neuztveram kā papilddarbu, bet gan veidu, kā sevi attīstīt arī ārpus darba vietas. Protams, ir dienas, kad visa šķiet par daudz, bet tādēļ esam trīs — spējam viena otru atbalstīt.

Kas pamudināja aizraušanos ar īslaicīgajiem tetovējumiem pārvērst īstā pelnītpriekā? Savu ikdienu taču vadāt dažādās, nopietnās uzņēmējdarbības nozarēs - banku biznesā, aviācijā, drukas tehnoloģijās
Stāstot par šiem no ārzemēm aizgūtajiem tetovējumiem, saņēmām nerimstošu interesi par to iegūšanas iespējam. Saprotot, ka interese no apkārtējiem tikai pieaug, izlēmām lietas ņemt savās rokās un radīt zīmolu, kas īslaicīgos tetovējumus ieviestu Latvijas tirgū. Protams, pašā pirmajā sarunā laikam īsti pat neticējām, ka to izdarīsim, bet pēc pirmajiem soļiem nāca nākamie, un, apkārtējo intereses iedvesmotas, tikai turpinājām augt.

Kādā formā darbojas jūsu pelnītprieka projekts? Vai, līdzās pamatdarbam, jums ir savs uzņēmums?
"Zeltīte Tattoos" reģistrēts kā mikrouzņēmums, kurā darbojamies uz dažādu sadarbības līgumu pamata. Šādu lēmumu pieņēmām, jo vienai no mums jau bija pieredze ar šāda tipa uzņēmumiem, un arī draudzīgās nodokļu likmes dēļ. Par informācijas avotu kalpoja gan internets, gan sarunas ar draugiem un kolēģiem. Jāatzīst, ka jaunajiem uzņēmējiem ne vienmēr ir viegli pašiem izprast visas ar grāmatvedību saistītas lietas, un tas noteikti sākumā ir izaicinājums.


Kas bija pirmie soļi, uzsākot īstenot savu pelnītprieka ideju?
Kā dāmas no komunikācijas un mārketinga vides uzreiz pēc idejas radīšanas sākam domāt par zīmola nosaukumu un logotipu. Tam sekoja pasākumu plāna izveidošana un, visbeidzot, Facebook lapa. Pirmie klienti mums bija agrāk nekā pati prece, un jau pāris nedēļu vēlāk bijām aktīvā darbu mutulī — ar savu mājas lapu un plāniem piedalīties vasaras festivālos.

Vai jūsu rīcībā jau bija visas nepieciešamās zināšanas un prasmes savas pelnītprieka idejas īstenošanai, vai arī nācās kaut ko apgūt no jauna?
Mums katrai ir savas stiprās puses, kuras liekam lietā, bet noteikti iemācāmies ko jaunu katru dienu. Esam arī katra sevī atklājušas jaunus talantus un spējam izdarīt jebko — galvenais ir mēģināt un neapstāties pie pirmajām neveiksmēm. Mūsu ikdienas darbā komunikācijas prasmes spēlē lielu lomu — spēja vienlaikus organizēt darbu un neieciklēties uz detaļām. Katrai no mums ir citādāks pamatdarbs, bet prasmes, kuras izmantojam gan tajā, gan šeit, ir līdzīgas. Vienīgi šajā gadījumā priekšnieki esam mēs — katrs pieņemtais lēmums tieši ietekmē uzņēmuma nākamos izaugsmes soļus.

Kā un kur pārdodat vai izplatāt savu produkciju? Ar ko sākāt un kā tas mainījies laika gaitā?
Mums ir savs interneta veikals www.zeltitetattoos.com, un produkciju iespējams iegādāties arī veikalos visā Latvijā (Rīgā, Siguldā, Ventspilī, Cēsīs, Ogrē un Valmierā) un dažviet arī ārpus tās. Tāpat mēs piedalāmies dažādos pasākumos, piemēram, korporatīvās ballēs un vasaras tirdziņos. Iesākumā tirdzniecību uzsākām tikai interneta vidē, tad sākām sadarbību ar veikaliem Latvijā, un arvien plašāka ir mūsu sadarbība ar dažādiem uzņēmumiem, kuriem palīdzam radīt pašiem savus īslaicīgos tetovējumus.


Ja arī Tev ir kāda aizraušanās, īpašs talants, zināšanas un prasmes, apdomā iespējas likt to lietā, lai savu darboties prieku īstenotu pelnītpriekā!

Vairāk par pelnītprieku uzziniet apmeklējot www.manasfinanses.lv.

* Pētījums veikts 2016. gada aprīlī sadarbībā ar SKDS, aptaujājot 1000 respondentu izlasi vecumā no 18 līdz 74 gadiem katrā valstī (Latvijā, Lietuvā, Igaunijā).


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!