Foto: Shutterstock

Ja esat elektroauto īpašnieks, kurš dzīvo mazpilsētā, servisa atrašana var būt visai izaicinoša. Pēdējos četrus gadus, kopš Latvijā strauji pieaug elektroauto skaits, arvien vairāk izgaismojas problēma, ka trūkst zinošu mehāniķu to labošanā. Raidījums "360TV ZIŅneši" devās uz vairākiem autoservisiem Cēsu pusē, lai saprastu, vai tie ir spējīgi remontēt elektroauto?

Raidījums apjautāja vairākus automehāniķus, lai noskaidrotu, vai pie viņiem ir iespējams saremontēt elektroauto. Mārcis, automehāniķis Cēsīs stāsta: "Nē, absolūti nē. Tā ir pilnīgi jauna industrija, kura vēl ir attīstībā, tikai un vienīgi pie dīlera." Vēl viens Cēsīs sastaptais automehāniķis Jānis apstiprina, ka visu, kas saistīts ar elektrību, visticamāk, nevar salabot: "Tad ir papildus jāmācās un jāiziet kaut kādi kursi."

Šis ir pamatīgs trauksmes zvans. Elektroauto plīsīs un nebūs, kas tos prot labot. Liela daļa mehāniķu reģionos spējot elektroauto labot tikai to mehānisko daļu, kas būtiski neatšķiras no parastajām automašīnām.

Agris, automehāniķis Smiltenes novada Raunā, atklāj: "Jāremontē jau tāpat kā visas mašīnas. Bremzes, piemēram, sarūsē, bojājas. Piekares lietas jāremontē, bedres nekur nav palikušas. Elektriskā daļa – to gan mēs šeit nevaram."

Šobrīd lielākā daļa elektroauto īpašnieku ir Rīgas iedzīvotāji, reģionos tādu ir maz, tāpēc uzrunātie autoservisi arī nesaskata šobrīd nekādu jēgu ieguldīt resursus, lai varētu piedāvāt elektroauto remontu.

Bet valstiski jau tiek stimulēta eleketroauto iegāde, lai tie būtu arī tālos Latvijas nostūros. Raidījuma uzrunātajos servisos saka – pielāgoties elektroauto remontēšanai vismaz pagaidām tie neplāno.

Juris, autoservisa īpašnieks Cēsīs, stāsta: "Izmaksas ir tik lielas, ka to neviens vienkārši nevar pavilkt. Primārais ieguldījums ir aprīkojums – programmatūra, datori, specinstrumenti. Maksā dārgi un tā kapacitāte ir tāda, ka tas nav ekonomiski izdevīgi, to neviens nedarīs."

Varētu cerēt uz jaunajiem speciālistiem, bet te nākamā problēma – ne visām skolām ir pieejami resursi elektroauto mehāniķu apmācīšanai. Piemēram, Aizkraukles profesionālā vidusskola atzina – viņiem nav ne zinoša pedagoga, ne elektroauto, uz kura studentiem praktiski ko mācīties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!