Foto: stock.xchng

Valsts AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" ir ieviesusi stingrākus darbinieku kontroles noteikumus, taču nevēršas pret darbiniekiem, kuri apzaga pasažieru somas, svētdien ziņo TV3 raidījums "Nekā personīga".

Jāatgādina, ka iepriekš kādam Īrijas latvietim bija izdevies nofilmēt aizdomīgu lidostas "Rīga" krāvēju sarunu Īrijas zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" lidmašīnas bagāžas nodalījumā. Saruna liecināja, ka divi lidostas darbinieki drudžaini pārmeklē pasažieru bagāžu, cerot atrast makus.

Jau svētdienas vakarā, kad tika pārraidīts "Nekā personīga" sižets, abi šīs sarunas dalībnieki esot saslimuši. Ar vienu no viņiem lidosta vienojusies par atlaišanu. Otrs turpina slimot. Lidostai arī esot radušās problēmas ar darbinieku arodbiedrību. Bagāžas krāvēji pārmet, ka  viņi visi tiek  uzskatīti ar zagļiem. Tomēr lidosta bijusi spiesta ieviest stingrākus darbinieku iekšējās kārtības noteikumus, jo riskēja zaudēt klientu virszemes apkalpošanā - "Ryanair".

Proti, ar lidostu virszemes servisā konkurē privātfirma "Havas", kas apkalpo, piemēram, nacionālo aviokompāniju "airBaltic".

 "Saistībā ar šo ziņu par iespējamiem pārkāpumiem Rīgas lidostā saistībā ar bagāžas iespējamām zādzībām no bagāžas, ir izmainīti gaisa kuģu apkalpošanas nodaļas iekšējie darba kārtības noteikumi. Tas nozīmē, ka šie cilvēki, kas strādā bagāžas komplektācijā, nevar komplektācijas zonā ienest tikai noteiktu naudas apmēru. Tāpat nevar ienest vērtslietas, vairāk nekā vienu mobilo sakaru ierīci, ne vairāk kā vienu cigarešu paciņu," skaidro lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš šonedēļ priekšniecībai atskaitījās par jaunajiem pretzagšanas pasākumiem.

Tomēr policijā lidosta vērsusies neesot, jo trūkstot pierādījumu, ka darbinieki zaguši. Galvenais esot novērst iespējas turpmāk apzagt pasažierus, skaidro raidījums.

Īrijas latvietis Edgars Kviotkovskis stāsta, ka Īrijas latviešu domubiedru grupā jautājis, vai kādam kaut kas nav pazudis. Cilvēki apliecinājuši, ka pazudušas dažādas mantas - gan dārglietas, gan cigarešu bloki, gan nauda no maka. "Tas viss notiek jau gadiem," viņš uzsver.

"Nekā personīga" atgādina, ka pirms četriem gadiem lidostas drošības dienesta vadītājam Raimondam Lazdiņam izdevās panākt īpašas pasažieru nodevas ieviešanu, lai lidosta varētu finansēt vairāk nekā 400 drošības dienesta darbinieku algošanu, jaunu drošības instalācijas un sakaru iekārtas. Vēlāk izrādījās, ka par šo naudu pirkts arī aprīkojums, lai varētu noklausīties lidostas darbinieku telefonsarunas. Tikusi izveidota pat speciāla apsargu nodaļa, kas izspiegojusi lidostas pasažierus. Tomēr pasažieru apzadzējus - lidostas darbiniekus drošībnieki nenoķēra.

Šonedēļ lidosta paziņoja, ka turpinās pievest pasažierus un bagāžu "Ryanair" lidmašīnām. Par to esot panākta vienošanās ar Īrijas aviokompāniju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!