Foto: PantherMedia/Scanpix

Aizdomās par kukuļošanu aizturētajiem lielākās Latvijas ceļu un tiltu būvniecības kompānijas "Latvijas Tilti" valdes priekšsēdētājam Genadijam Kamkalovam un Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas infrastruktūras direktoram Ģediminam Zumaram kā drošības līdzekli netiks lūgts noteikt apcietinājumu, piektdien paziņojis Lietuvas Īpašās izmeklēšanas dienests (STT).

Abi tiks atbrīvoti, kad tiesībsargāšanas iestāžu darbiniekiem vairs nebūs vajadzības viņus aizturēt, un viņiem tiks noteikti "vieglāki drošības līdzekļi", norādīts STT paziņojumā. Aizturēšana kopumā var ilgt 48 stundas.

Kā ziņots, STT veic pirmstiesas izmeklēšanu sadarbībā ar Latvijas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju (KNAB). Ceturtdien darba dienas nogalē tika veiktas kratīšanas Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijā, un aizturētas abas minētās amatpersonas, bet Latvijā aizturēti vēl seši "Latvijas Tiltu" darbinieki.

Kamkalovs Lietuvā tiek turēts aizdomās, ka devis Zumaram kukuli par firmai finansiāli izdevīgu lēmumu pieņemšanu.

"Latvijas Tilti" padome atstādinājusi viņu no darba pienākumu pildīšanas un veiks dienesta pārbaudi, liecina uzņēmuma paziņojums biržai "Nasdaq Riga".

Kā norāda STT, "G.K. [Kamkalovs], pārstāvot Latvijas kompāniju, kas uzvarējusi vairākos Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas būvdarbu konkursos vairāk nekā desmit miljonu eiro vērtībā, par direkcijā pieņemtiem Latvijas kompānijai finansiāli izdevīgiem lēmumiem vairākas reizes devis G.Z. [Zumaram] kukuli, kas vairāk nekā 250 reizes pārsniedz iztikas minimumu", proti, 9500 eiro robežu.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs, kas piektdien ieradies Klaipēdā, žurnālistiem apliecināja, ka STT veicis kratīšanas arī Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas ģenerāldirektora Arvīda Vaitkus kabinetā, bet atteicās vērtēt notikušo, kamēr nav pabeigta izmeklēšana

Tikmēr ostas juridiskā departamenta vadītājs Lins Rudis pastāstījis, ka STT interesējas par trim projektiem. "Pēc mūsu ziņām, kukulis nav atrasts, bet dokumentu izņemšana, cik man zināms, turpinās," viņš piebildis

Būvfirma "Latvijas Tilti" saņēmusi vairākus Klaipēdas ostas pasūtījumus. Nesen tā kopā ar "Kaminera" grupas celtniecības uzņēmumu "Borta" uzvarēja 11,7 miljonu eiro vērtā konkursā par Klaipēdas ostas dienviddaļas padziļināšanu. Tā bija uzvarējusi arī 14,9 miljonu eiro vērtā kravu kompānijas "Bega" piestātņu izbūves konkursā, bet vēlāk no tā izstājās. 2013.gadā "Latvijas Tilti" par 32,36 miljoniem eiro izbūvēja Klaipēdas ostas pasažieru termināļa piestātni.

Lietuvā kopumā "Latvijas Tilti" saņēmuši pasūtījumus 94,2 miljonu eiro vērtībā – neskaitot darbus Klaipēdas ostā, kompānija būvējusi Panemunes-Sovetskas apvedceļu un Geležinio vilko ielas estakādi Viļņā.

"Latvijas Tilti" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 1,472 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 43% mazāk nekā 2015. gada attiecīgajā periodā, bet uzņēmuma peļņa samazinājās par 18,2% un bija 17,7 tūkstoši eiro

Būvfirma remontē un būvē tiltus, kā arī izgatavo un montē metāla konstrukcijas. "Latvijas Tiltu" lielākā īpašniece ir zinātniskās ražošanas apvienība "Latvijas Novitātes komplekss" (LNK). "Latvijas Tiltu" akcijas kotē "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!