Foto: stock.xchng

Šī gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa notikuši desmit negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki, bet traumēti – trīs, portālu "Delfi" informēja VAS "Latvijas dzelzceļš".

Pērn Latvijā kopumā reģistrēti 30 negadījumi dzelzceļa satiksmē, kuros cietuši 32 cilvēki – no kuriem mirušas 23 personas. Uzņēmumā gan uzsver, ka ar īstenotajām satiksmes drošības kampaņām desmit gadu laikā dzelzceļa negadījumu statistika ir samazinājusies, tomēr joprojām, neievērojot vai ignorējot drošības noteikumus, ik gadu iet bojā vai tiek ievainoti vairāki desmiti cilvēku.

"Neraugoties uz to, ka statistika kopumā uzlabojas, dzelzceļa negadījumi diemžēl joprojām notiek –galvenokārt cilvēku neuzmanības, pārdrošas, bezatbildīgas rīcības un drošības noteikumu neievērošanas dēļ. Šī gada kampaņā aicinām ikvienu atcerēties, ka cīņa ar vilcienu nav un nevar būt līdzvērtīga – vilciens ir daudzreiz smagāks un ātrāks par jums, un tā manevrēšanas spējas ir ļoti ierobežotas. Tāpēc, izskrienot vai izbraucot priekšā vilcienam, cīņa ir zaudēta. Turklāt tajā zaudētāji ir vairāki – ne tikai bojāgājušais, bet arī vilciena mašīnists, kuram citu cilvēku neuzmanība vai pārgalvība liek netieši nogalināt savu līdzcilvēku un sadzīvot ar šo faktu visu turpmāko dzīvi," paudis uzņēmuma prezidents Edvīns Bērziņš.

Vilciena sastāvs nespēj nobremzēt vai apstāties tik ātri kā auto, kā arī nevar apbraukt šķērsli, tādēļ, lai izvairītos no sadursmes, vilciena mašīnists ir spiests strauji bremzēt, tomēr ne vienmēr iespējams to sekmīgi izdarīt. Pērn vilciena mašīnisti bijuši spiesti strauji bremzēt 96 reizes un no negadījuma tas ļāva izvairīties 66 gadījumos.

Vilciena ātrums ir 80 – 120 kilometri stundā, bet bremzēšanas ceļš – no 200 metriem līdz pat kilometram. Tas nozīmē, ka visbiežāk vilciena un cilvēka vai auto sadursmes sekas ir traģiskas un letālas, skaidro uzņēmumā.

Pirmdien "Latvijas dzelzceļš" sāk sociālu kampaņu par drošu dzelzceļa šķērsošanu un rīcību dzelzceļa tuvumā. Tās ietvaros LDz atgādina drošas dzelzceļa šķērsošanas noteikumus un uzsver, ka dzelzceļu drīkst šķērsot tikai tam paredzētajās vietās, ievērojot drošības principus un pārliecinoties, ka netuvojas vilciens.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!