Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pēc satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) demisijas pieprasījuma nav zaudējusi partijas un koalīcijas partneru uzticību, ceturtdien žurnālistiem norādīja partijas "Vienotība" līdere Solvita Āboltiņa.

Lai arī Straujuma ministra demisijas pieprasījumu nav saskaņojusi ar partiju, arī Āboltiņas uzticību viņa nav zaudējusi. "Procedūra bija netipiska, un valdības vadītājam vispirms ir jādomā par valdības darbu kopumā. Pašlaik valdības prioritāte ir nākamā gada valsts budžets starp pirmo un otro lasījumu," sacīja Āboltiņa.

Viņa vērsa uzmanību uz to, ka arī iepriekš bijuši strīdīgi jautājumi par citiem ministriem - tieslietu ministru Dzintaru Rasnaču (NA) un veselības ministru Gunti Belēviču (ZZS) - taču demisijas pieprasījumi nav sekojuši, jo bijis svarīgi nodrošināt valdības stabilitāti.

"Šajā situācijā es būtu vēlējusies dzirdēt vairāk argumentus par to, kāpēc tieši šobrīd tiek atlaists partijas ministrs," atzina "Vienotības" vadītāja.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka šā brīža prioritāte ir nākamā gada budžets. Pašlaik esot jāsagaida otrajam lasījumam iesniegtie priekšlikumi, lai saprastu, cik liela ir to fiskālā ietekme.

Pagaidām Āboltiņa nekomentēja to, cik liela ir iespēja, ka budžets netiek pieņemts. "Latvijas valsts nevar atļauties izturēties vieglprātīgi pret fiskālo disciplīnu," viņa piebilda.

Jāatgādina, ka Straujuma ceturtdien no rīta informēja partijas "Vienotība" frakciju par iemesliem, kāpēc prasījusi Matīsa demisiju.

Pēc Āboltiņas teiktā, deputātiem bija jautājumi par tālāko rīcību šajā jautājumā, un Straujuma iespēju robežās informējusi par valdības sēdes slēgtajā daļā skatīto investora piesaisti "airBaltic".

Premjerei par plānoto Valsts kases aizdevumu aviokompānijai 80 miljonu eiro apmērā būtu jāinformē gan koalīcijas, gan opozīcijas partiju pārstāvji, minēja Āboltiņa.

Jau vēstīts, ka Straujuma pieprasījusi Matīsa demisiju, pamatojot to ar ministra novilcinātajām darbībām, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkumu pār aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.

Matīss satiksmes ministra amatu ieņem kopš 2013. gada marta. Pirms tam - no 2009. gada decembra līdz 2013. gada februārim - viņš bija Satiksmes ministrijas valsts sekretārs.

Tāpat ziņots, ka valdība atbalstīja "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% "airBaltic" akciju. Savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!