Valdības otrdien pieņemtie grozījumi Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi" nosaka, ka darbiniekiem komandējuma ceļa (transporta) izdevumus "atsevišķos gadījumos ar institūcijas vadītāja atļauju var atlīdzināt pēc biznesa klases tarifiem vai tai pielīdzināmas klases tarifiem."

Grozījumi noteikumos arī paredz, ka gadījumos, ja darbinieks ar institūcijas vadītāja atļauju savā pastāvīgajā darba vietā atgriežas no komandējuma vietas pēc komandējumam noteiktā laika vai uz komandējuma vietu dodas pirms komandējumam noteiktā laika (piemēram, pavada komandējuma vietā atpūtas, svētku dienas un (vai) atvaļinājuma dienas), viņam tiks atlīdzināti ceļa izdevumi.

Saskaņā ar grozījumiem komandējumiem uz vairākām ārvalstīm palielināts dienas naudas apmērs no 2 līdz 10 latiem. Austrālijā un Jaunzēlandē dienas nauda palielināta divas reizes – attiecīgi no 20 līdz 40 latiem un no 33 līdz 65 latiem, Maskavā un Sanktpēterburgā no 25 līdz 40 latiem.

Palielinātas arī viesnīcu maksas normas - Ukrainā aptuveni 1,5 reizes, Turcijā divas reizes, Afganistānā, Ēģiptē, Marokā, Tunisijā aptuveni 2,8 reizes, sasniedzot no 160 līdz 230 eiro (112 - 161 latu), savukārt Lielbritānijā viesnīcas maksas norma palielināta no 155 līdz 280 (aptuveni tikpat latu) Lielbritānijas mārciņām.

Tāpat noteikumi paredz komandējumos aizsūtītajiem darbiniekiem segt izdevumus par dalības maksu semināros, konferencēs, izdevumus par autostāvvietu un iebraukšanu teritorijās, kur ir noteikta maksa (nodeva) par transportlīdzekļu iebraukšanu.

Aģentūra LETA iepriekš vēstīja, ka neapmierinātību ar iespēju lidot tikai ekonomiskajā klasē pauduši Saeimas deputāti. Saeimas Ārlietu komisijas vadītājs Andris Bērziņš (LPP/LC) bija nosūtījis lūgumu Saeimas prezidijam mainīt noteikumus par deputātu komandējumu izdevumu segšanu, lai dotu iespēju ne vien Saeimas prezidija locekļiem, bet arī ierindas deputātiem ceļa izdevumus atlīdzināt pēc biznesa klases tarifiem.

Bērziņš rosināja noteikt, ka gadījumos, ja lidojuma ilgums vienā virzienā pārsniedz sešas stundas, deputātiem būtu jādod iespēja braukt biznesa klasē. Viņa ierosinājums bija balstīts uz vairākkārtēju pieredzi, piedaloties dažādos darba braucienos uz ārvalstīm, kad tūlīt pēc daudzu stundu pavadīšanas ceļā ir jāveic darba pienākumi. "Tādos gadījumos ceļā uzkrātais nogurums traucē veikt šos pienākumus," apgalvo Bērziņš. Tāpat iespēja lidot biznesa klasē atrisinātu "neskaitāmās problēmas ar bagāžu, kādas rodas, lidojot ekonomiskajā klasē".