Telekomunikāciju operatori ir reģistrējuši pirmos klientu pieteikumus operatora maiņai, saglabājot telefona numuru.
"Datorikas institūta divi" ("Divi") datubāzē jau ievadīti pirmie pieteikumi sakaru operatoru maiņai, informēja "Divi" tirdzniecības vadītājs Vitālijs Jakovels.

"Divi" pārstāvis apstiprināja, ka pēc operatoru pasūtījuma veidotā numura saglabāšanas datubāze darbojas bez traucējumiem.

Sīkāku informāciju par reģistrētajiem pieteikumiem "Divi" neizpauda un norādīja, ka atsevišķu operatoru statistiku publiskos operatori.

"Latvijas Mobilais telefons" (LMT) līdz plkst.14 bija saņēmis aptuveni 1000 pieteikumu jauniem pieslēgumiem. LMT viceprezidents Andris Forstmanis prognozēja, ka līdz dienas beigām to skaits vēl ievērojami palielināsies.

"Šodien klientu skaita straujais pieaugums ir ne tikai tādēļ, ka kļuvis pieejams numuru saglabāšanas pakalpojums, to vēl vairāk pastiprina plašā un veiksmīgā LMT mārketinga kampaņa," sacīja Forstmanis.

Iespēju mainīt operatoru, saglabājot numuru, šodien izmantojuši pirmie desmit "Triatel" korporatīvie klienti, kas mainījuši gan fiksētā, gan mobilā tīkla operatoru. "Triatel" preses sekretārs Kaspars Līcītis norādīja, ka šie uzņēmumi jau iepriekš gaidījuši, kad būs iespējams saglabāt numuru, un izmanto pakalpojumu, kas ļauj uzņēmuma iekšējās sarunas starp mobilajiem un fiksētajiem tālruņiem veikt bez maksas.

"Tele2" arī apstiprināja, ka saņemti pirmie pieteikumi no klientiem, kas vēlas mainīt operatoru, saglabājot numuru. Uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante Evita Matisone atzina, ka cilvēki ir slikti informēti par šo pakalpojumu un "Tele2" saņem daudz jautājumu par pakalpojuma nosacījumiem.

Jau ziņots, ka no ceturtdienas telekomunikāciju operatoru klienti varēs pāriet pie cita operatora, saglabājot telefona numuru.

Mobilo sakaru operatoru klienti var ar pašreizējo numuru pāriet pie cita mobilā operatora, savukārt fiksētajā tīklā numuru var saglabāt tikai numerācijas reģionā, piemēram, ar Alūksnes rajona numuru nebūs iespējams "pārcelties" uz Rīgu.

Numuru saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai izveidotas divas datubāzes, kurās notiks informācijas apmaiņa starp operatoriem un uzņēmumiem, kas savā darbā izmanto telekomunikāciju pakalpojumus. Pēc lielāko operatoru pasūtījuma datubāzi izveidojis "Divi", ar kuru līgumus par datubāzes izmantošanu noslēguši visi mobilo sakaru operatori un lielākā daļa fiksēto sakaru operatoru.

Par VAS "Elektronisko sakaru direkcijas" (ESD) uzdevumā kompānijas "TietoEnator Alise" (iepriekš - "IT Alise") veidotās numerācijas resursu pārvaldības datubāzes izmantošanu līgumus ar ESD noslēguši 34 operatori, no kuriem lielākā daļa vienojušies arī par "Divi" datubāzes izmantošanu.

"Divi" Tirdzniecības vadītājs Vitālijs Jakovels aģentūru LETA informēja, ka, klientam vēršoties pie jaunā operatora, tas ne ilgāk kā trīs dienu laikā reģistrēs datubāzē abonenta pieteikumu un pēc reģistrācijas ne ilgāk kā trīs dienu laikā sniegs atbildi - apstiprinās vai atteiks numura pārnešanu.

Pēc apstiprināšanas datubāze informēs pārējos operatorus par paredzamo numura pārnešanu, kas notiek desmitajā dienā.

Pārslēgšana uz jauno pieteikumu notiks desmit darbadienu laikā kopš pieteikuma reģistrēšanas, bet šis termiņš var mainīties, ja pakalpojuma ieviešanai elektronisko sakaru sniedzējam ir nepieciešams ierīkot atsevišķu sakaru līniju.

Mobilo sakaru abonentiem numura saglabāšanas pakalpojums būs bez maksas, savukārt fiksētajā tīklā pakalpojuma sniegšanas nosacījumus noteiks katrs operators individuāli, jo "Lattelekom" par savu aizejošo klientu numuru izmantošanu vēlas iekasēt 6-7 latu maksu, kā arī ikmēneša maksu - pusotru latu.

Par konkrēta numuru piederību operatoram iespējams uzzināt interneta adresē "www.numuri.lv", uzziņu dienestā "118", bet ar laiku šo informāciju plānots piegādāt arī ESD.

Jau ziņots, ka vienotā regulatora noteikumi paredz, ka operatoriem numura saglabāšanas pakalpojums jāievieš no 1.decembra. Pakalpojuma ieviešanas kavēšanās gadījumā Latvijai draudz Eiropas Komisijas sankcijas.

Latvijas Telekomunikāciju asociācija prognozē, ka Latvijā iespēju mainīt elektronisko sakaru operatoru, saglabājot numuru, varētu izmantot pat aptuveni 15% mobilo sakaru lietotāju, savukārt fiksēto sakaru lietotāju vidū šādu cilvēku varētu būt vēl vairāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!