Nākamajā gadā "Pasažieru vilciens" plāno turpināt elektrovilcienu modernizāciju, un Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) nacionālā programma paredz modernizēt 68 vagonus, informēja AS "Pasažieru vilciens".
Iespējama arī dīzeļvilciena atjaunošana, kas ir īpaši aktuāla saistībā ar plānoto pasažieru pārvadāšanu maršrutā Rīga-Ventspils.

Šogad uzņēmums atjaunojis 20 elektrovilcienu vagonus un desmit dīzeļvilcienu vagonus. Kopējais investīciju apjoms ir 7,22 miljoni latu, no kuriem elektrovilcienu atjaunošanā ieguldīti 5,42 miljoni latu, bet dīzeļvilcienu atjaunošanā - 1,8 miljoni latu.

Ikdienas kapitālo remontu programmā nākamajā gadā plānots ieguldīt sešus miljonus latu.

"Pasažieru vilciena" mātesuzņēmuma VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis atzina, ka pagaidām vagonu skaits netiek palielināts, un atjaunoti tiek satiksmē izmantotie vagoni, tomēr "esošais ritošais sastāvs ekspluatēts vairāk nekā 30 gadus, un ir pienācis laiks jaunu vilcienu iegādei".

"Ir pabeigta priekšizpēte, kāda veida vilcieni Latvijas apstākļiem ir piemērotākie. Satiksmes ministrija plāno, ka 2010.gadā varētu sākt kursēt pirmais no jauna būvētais vilciens," sacīja Magonis.

Vienlaikus arī dzelzceļa pasažieru pārvadājumu nozarē tiks investēti vairāki simti miljoni eiro no Eiropas Savienības (ES) struktūrfondiem, lai rekonstruētu dzelzceļa stacijas, peronus un citu infrastruktūru, lai tā atbilstu ES standartiem.

Kā norādījis satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC), jaunie vagoni varētu tikt izmantoti pasažieru satiksmē starp Rīgas centru un lidostu "Rīga", ko paredzēts atklāt līdz 2010.gada beigām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!