Kāds portāla "Delfi" lasītājs, sūtot gadu vecus attēlus ar plaisām būvniecības kompānijas "Merks" būvētajā tilta pār Gauju Murjāņos, norādījis, ka "lai arī kopš satiksmes atjaunošanas pagājuši tikai daži mēneši, jau pašlaik tiltā pamanāmas dažādas plaisas". Šāda informācija ir maldinoša, portālam "Delfi" pavēstīja "Merka" un "Latvijas Valsts ceļi pārstāvji.
"Delfi" atsūtītos attēlus šo trešdien ievietoja sadaļā "Aculiecinieks", un ātri vien tie kļuva par populārāko rakstu portālā. "Merks" un "Latvijas Valsts ceļu" pārstāvji paskaidroja, ka šādas plaisas tiltā konstatētas pērnā gada vasarā, un pēc tam veikti papildus būvniecības darbi.

Fotoattēlu parametri liecina, ka fotogrāfijas esot uzņemtas pērnā gada jūnijā un jūlijā, tāpēc neatbilst attēlu iesūtītāja rakstītājam tekstam - "pašlaik pēc satiksmes atjaunošanas". "Merks" pārstāvis lūdza rakstu izņemt bez komentāriem, taču "Delfi" redakcija šo piedāvājumu noraidīja, vienojoties par izvērstu paskaidrojumu lasītājiem par izveidojošos situāciju.

"Latvijas Valsts ceļi" paskaidroja, ka pērn Murjāņu tilta rekonstrukcijas laikā tilta laiduma konstrukcijā parādījās nepieļaujami lielas plaisas un laiduma konstrukcija ieliecās. Darbi nekavējoties tika apturēti un konstrukcija norobežota. Divus mēnešus, pieaicinot arī ārvalstu ekspertus, tika meklēti turpmākie risinājumi un analizēta ietekme uz tilta ilgmūžību. Rezultātā tika pārstrādāts projekts, papildināts armējums un pārveidota pagaidu uzspriegšanas shēma.

imageFoto galerija - tilta stāvoklis šobrīd

Apturētos darbus atsāka un šī gada maijā veiktā tilta slogošana uzrādīja labus rezultātus. Jūnija beigās tilts ar astoņu mēnešu kavēšanos tika nodots ekspluatācijā. Jaunais tilts atbilst mūsdienu prasībām, ilgmūžības nodrošināšanai tiks sekots līdzi, ik pa pieciem gadiem veicot inspekcijas pārbaudes.

Lai novērstu minētos defektus, "Merks" no saviem līdzekļiem iztērējis ap 500 tūkstošiem latu, neprasot papildus naudu no "Latvijas Valsts ceļu" administrētās valsts budžeta naudas, portālu "Delfi" informēja "Merka" pārstāvis Ēriks Matulis.

"Delfi" lasītājs, kurš atsūtījis šīs bildes, bet vēlas palikt anonīms, nenoliedza, ka fotogrāfijas uzņemtas pagājušajā gadā, taču uzskata, ka "šajās fotogrāfijās ir uzskatāmākās plaisas, kas radās būvniecības procesā, un šādas plaisas pašas no sevis pazust nevar. Pašlaik situācija no ārpuses ar šīm plaisām ir pielabota, bet riski paliek".

Lasītājs noliedz aizdomas, ka bilžu atsūtīšana tieši šobrīd, ir provokācija vai netīrs sabiedrību attiecību gājiens, jo "mērķis patiešām bija parādīt, kāda ir tiltu būvniecības kvalitāte Latvijā un kā tiek tērēti nodokļu līdzekļi". Iesūtīt fotoattēlus tieši tagad, gadu pēc uzņemšanas, lasītāju esot pamudinājusi kāda šai tēmai veltīta radiopārraide. Pēc viņa domām, līdzīgas problēmas ir arī citu uzņēmumu celtiem tiltiem citviet Latvijā, taču parasti tās tiekot noklusētas.

Jauno tiltu projektēja SIA ,,Inženierbūve" un būvēja SIA "Merko Ehitus" Latvijas filiāle SIA "Merks". Būvuzraudzību veica SIA "Firma L4". Būvniecības izmaksas ir 2,75 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!