Ceļu policijas pārvaldes (CPP) priekšnieks Visvaldis Puķīte ir neizpratnē par sabiedrībā valdošo maldīgo priekšstatu attiecībā uz iespējamo likumu neievērošanu ceļu policijas metodēs cīņā ar satiksmes noteikumu pārkāpējiem - viņš norāda, ka visi tie paņēmieni, kurus šajās dienās savā darbā sāk izmantot likumsargi, ir likumīgi.
"Gribētos, lai iedzīvotāji un, jo sevišķi, šoferi ielāgotu, ka likumīga ir gan netrafarētu transportlīdzekļu izmantošana slēptajā novērošanā, gan "ķeršana" ar radariem un filmēšana ar videoradariem, gan stāvēšana slēpņos, gan arī satiksmes pārkāpēju aizturēšana, strādājot pa vienam ir atļauta ar likumu," trešdien sarunā ar aģentūru BNS uzsvēra Puķīte.

Viņš stāstīja, ka slēptā novērošana var izpausties divējādi, gan vienas netrafarētas automašīnas patrulēšanā, gan netrafarētajam auto strādājot pārī ar trafarētu. "Vienā no gadījumiem policijas darbinieki ar netrafarēto auto fiksē pārkāpumu, ar videoradaru nofilmē to un aptur, bet otrā gadījumā policists netrafarētajā auto, stāvot kaut kur ielas vai ceļa malā, fiksē pārkāpumu, bet viņa kolēģis, kurš ar trafarētu mašīnu atrodas gabaliņu tālāk, aptur vadītāju," stāstīja Puķīte.

"Abos gadījumos inspektoriem ir visas tiesības par pārkāpumu sastādīt protokolu, vienā gadījumā - balstoties uz paša novēroto, bet otrā - pamatojoties uz kolēģa video, foto vai pat vienkārši vizuāli fiksēto, jo tas viss tiek iemūžināts ziņojumā, savukārt foto vai videomateriāls kalpo par papildus pārkāpēja vainu pierādošu faktoru," viņš piebilda.

Puķīte noliedza varbūtību, ka pēc netrafarēto spēkratu izmantošanas uzsākšanas pārkāpēju aizturēšanā varētu palielināties automašīnu laupīšanu skaits, kuras noziedznieki realizē, tērpušies policistu formās. "Ja automašīnu aptur policists ar zizli, tad vizuāli saskatāmā attālumā jābūt arī viņa automašīnai. Un jebkuram vadītājam ir tiesības un iespēja, pirms vispār atvērt automašīnas durvju logu un uzsākt ar policistu sarunu, piezvanīt pa bezmaksas ārkārtējo situāciju tālruni 112, palūgt savienot ar tuvākās policijas pārvaldes dežūrdaļu un, nosaucot ceļmalā stāvošā auto numurzīmes, pārliecināties, ka tas tiešām ir Valsts policijas autobāzes transportlīdzeklis," situācijas vienkāršumu skaidroja CPP šefs.

Viņš apliecināja, ka ceļu policijai nav problēmu jebkurā brīdī iesaistīt savā darbā ievērojamu skaitu netrafrēto automašīnu. "Mums CPP ir sešas netrafērtas mašīnas, ko ikdienā izmantoju es un mani vietnieki, arī Rīgas Galvenās policijas pārvaldes patruļpolicijai nebūt problēmu atrast kādu desmit auto un pa vienam - diviem atrastos arī katrā teritoriālajā policijas pārvaldē," sacīja Puķīte.

Viņš apliecināja arī, ka likumīga ir arī pārākumu fiksēšana ar šobrīd vēl nelicencētajiem videoradariem, ar kādiem aprīkotas 26 Latvijas ceļu policijas automašīnas. "Šo nofilmēto materiālu jebkurā gadījumā ir iespējams izmantot kā šofera vainu pastiprinošu līdzekli, bet videoradaru sertificēšana ir tikai laika jautājums," sacīja Puķīte. "Bet kas attiecas uz visu pārējo, ko savā darbā izmanto ceļu policijas inspektori, licencēts ir viss - sākot ar "Lion" alkometriem un beidzot ar mērlentu," viņš uzsvēra.

"Un arī strādāt pa vienam ceļu policistiem ir atļauts, galvenais - lai viņš būtu tērpts pilnā formas ietērpā un ar zizli rokās - nekādi liecinieki šobrīd vairs viņam nav vajadzīgi un to paredz likums," stāstu nobeidza Puķīte.

Jau vēstīts, ka slēpto novērošanu, radarus, slēpņus un netrafarētu transportu ceļu policija pirmdien nolēma cīņā pret satiksmes noteikumu pārkāpējiem iesaistīt pēc tam, kad pagājušās nedēļas nogalē triju dienu laikā autoavārijās Latvijā dzīvību zaudēja astoņi, bet traumas guva 59 cilvēki, bet nākamo dievu dienu laikā bojāgāja vēl pieci cilvēki.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!