Foto: LETA
Atjaunojot savulaik par nerentablu atzītu garo tramvaja maršrutu Imanta-Jugla, Rīgā esošie 4. un 6.maršruta tramvaji tiks saglabāti.

Par to pirmdienas rītā sociālajā tīkla "Facebook" paziņoja Rīgas pilsētas mērs Nils Ušakovs (S).

Viņš norādīja, ka no 17.maija jaunie zemās grīdas tramvaji sāks kursēt pa jauno maršrutu Imanta-Jugla bez pārsēšanās. "Svarīgi - ne 4., ne 6.maršruti netiek likvidēti! Tie arī paliks!" uzsvēra Ušakovs.

Tādējādi no nākamās nedēļas vidus Rīgā tiks atjaunota vēl pirms astoņiem gadiem pastāvējusī situācija, kad līdzās tramvajiem ar maršrutu Centrāltirgus - Imanta un Jugla - Ausekļa iela kursēs arī garā maršruta tramvajs, savienojot Juglu ar Imantu. Šādu salikumu 2009.gadā bija atzinusi par nerentablu.

Kā liecina LETA arhīvā pieejamā informācija, ideja par garā tramvaja maršruta Imanta-Jugla ieviešanu tika aktualizēta vēl 2005.gadā, tramvajam pa minēto maršrutu sākot kursēt togad 1.septembrī. Tolaik tika skaidrots, ka maršruts būs līdzīgs tobrīd jau esošajiem diviem garajiem maršrutiem - Dole-Jugla un Tapešu iela-Mežaparks.

Pēc četriem gadiem, 2009.gada augusta beigās, tika lemts šo maršrutu likvidēt, atstājot tikai vienu garo tramvaju maršrutu no Juglas līdz tirdzniecības centram "Dole" Ķengaragā jeb 3.tramvaja maršrutu.

Minētais tramvaja maršruts Imanta-Jugla jeb 1.tramvaja maršruts kopā ar 8.tramvaja maršrutu, kas kursēja no Tapešu ielas uz Mežaparku, 2009.gadā tika atzīts par nerentablu, jo tajos brauc pārāk maz cilvēku.

Tramvaja maršruts tika likvidēts brīdī, kad notika arī Rīgas domes vadības maiņa, pie varas nākot pašreizējam pašvaldības vadītājam Nilam Ušakovam (S). Toreiz domes frakcija "Jaunais laiks" iebilda pret lēmumu likvidēt tramvaja maršrutu, kas savienoja Imantu ar Juglu, uzsverot, ka bija jārunā nevis par maršruta likvidēšanu, bet gan par kursēšanas grafika izmaiņām.

"Jaunais laiks" tolaik pauda, ka pašvaldības uzņēmumam, kurš nodrošina sabiedriskā transporta kustību Rīgā, "ir jārūpējas par to, lai sabiedrisko transportu izmantotu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju, nevis veicinātu privātā auto transporta izmantošanu, kas attiecīgi palielina pilsētā esošos sastrēgumus".

Taču astoņus gadus pēc minētās tramvaja līnijas likvidēšanas šī gada maija sākumā Ušakovs sociālajā tīklā "Facebook" paziņoja, ka jau no 17.maija jaunie zemās grīdas tramvaji sāks pārvadāt rīdziniekus pa maršrutu Imanta-Jugla bez pārsēšanās.

Tramvajs kursēs pa maršrutu Jugla - Kr.Barona iela - Radio iela - 13. janvāra iela - 11.novembra krastmala - Imanta, savukārt no Imantas līdz 11. novembra krastmalai - 13. janvāra ielai - Aspazijas bulvārim - Kr. Barona ielai - Juglai. Paredzēts, ka sastrēgumstundās tramvajs kursēs reizi četrās sešās minūtēs, pa dienu - reizi deviņās 11 minūtēs, savukārt pēc plkst.22. - ar aptuveni 20 minūšu intervālu. Laiks ceļā maksimumstundās no Juglas līdz Imantai varētu aizņemt 65 minūtes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!