Atsakoties no automašīnām, Latvijas Pasts gada laikā ietaupīs gandrīz pusmiljonu latu, stāsta Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aivars Veiss.

Daļu no līdzšinējām automašīnām, maksājot atlikušo līzinga summu, izpirkuši pastnieki, savukārt otra daļa mašīnu tikšot atdota atpakaļ līzinga kompānijai, par ko soda procenti nebūšot jāmaksā.

"Bija mašīnu grupas, kuras izpirka pilnībā visas. Tās bija VAZ 2121, kuru atlikusī vērtība bija zem 1000 latu, un gandrīz visas "Renault Kangoo", kuru atlikusī vērtība nepārsniedza 1200 latus," sacīja Veiss

Kā stāsta Veiss, pastnieki tagad var izmantot privātās automašīnas. Katrs pastnieks auto remontam vai līzinga maksājuma segšanai saņems vidēji 85 latus mēnesī. Naudas daudzums gan atkarīgs no ikdienā veicamā maršruta garuma.

"Piegādājot pastu ar privātajām mašīnām, mēs piedāvājam risinājumu - par ikdienā veikto maršrutu pastniekam maksājam četrus santīmus par kilometru. Pastniekiem saglabājam darba tiesiskās attiecības, un algu turpinām maksāt. Tāpat turpinām dot uzņēmuma degvielas karti, un atbilstoši degvielas patēriņa normām un maršruta garumam Latvijas Pasts apmaksā degvielu," saka Veiss.

Kopumā Latvijas pasta darbs līdz šim tika nodrošināts ar 600 automašīnām, no kurām 150 bija privātās. Patlaban situācija ir mainījusies, un pastnieki brauc ar dažāda vecuma un marku privātajām automašīnām.

"Mums jārēķinās, ka mašīnas vairs neizskatīsies tik labi. Protams, ja vēl būtu vienādas, skaistas, baltas, trafarētas mašīnas un mums būtu pastnieki formās, tas izskatītos daudz labāk un prestižāk, bet patlaban, kad mēs cīnāmies par izdzīvošanu, citādi atļauties nevaram," ziņo Veiss.

Līdz šim Latvijas Pasts katru mēnesi līzinga kompānijai par automašīnām maksāja 40 000 latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!