Foto: LETA
Lai gan iepriekš "Pasažieru vilciens" cerēja jau maijā piedāvāt iespēju par braucieniem vilcienos galvaspilsētas teritorijā norēķināties ar "e-talonu", bažas par peronos izvietotu karšu nolasītāju likteni un citi jautājumi šo ieceri aizkavējuši. Pagaidām nav arī zināms, kad pasažieri varēs sākt izmantot "e-talonus" vilcienos.

"Pasažieru vilciena" (PV) Mārketinga nodaļas vadītājs Andrejs Filipovs portālam "Delfi" atzina, ka iespēja izmantot "e-talonu" vilcienos nav iesviesta, jo "ir vairāki neskaidri jautājumi, kas jāatrisina" sarunās ar "e-talona" ieviesēju – Rīgas pašvaldības un privātā investora dibināto uzņēmumu "Rīgas Karte".

Filipovs stāstīja, ka ar "Rīgas Karti" notiek sarunas par sadarbību un iespējamiem risinājumiem, bet viens no galvenajiem ir drošības jautājums. Sākotnēji karšu lasītājus bija paredzēts izvietot dzelzceļa staciju peronos, taču "Pasažieru vilcienam" radās bažas par to likteni – stacijās nav videonovērošanas un pastāv liels risks, ka iekārtas zags vai demolēs.

Abu uzņēmumu pārstāvji plāno tikties nākamnedēļ, lai apspriestu projekta ieviešanu. Lai gan Filipovs uzsvēra, ka "Pasažieru vilcienam" nav bažu, ka projektu varētu neīstenot, viņš pagaidām atturējās prognozēt, kad arī vilcienos varēs samaksāt par braucienu ar "e-talonu".

Jau ziņots, ka gada sākumā "Pasažieru vilciens" paziņoja, ka aktīvi īsteno projektu, lai elektroniskie norēķini būtu iespējami vilcienos. No 1.janvāra ir uzsākta "e-talonu" tirdzniecības dzelzceļa stacijās Rīgā, un uzņēmums cerēja, ka jau maijā "e-talonu" varēs izmantot vilcienos Rīgas teritorijā.

Gada laikā šo pakalpojumu uzņēmums plānoja attīstīt tā, lai ar "e-talonu" varētu norēķināties vilcienos visā Latvijas teritorijā.

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis "Pasažieru vilcienam" veikt 1,2 miljonu latu vērtu darījumu ar SIA "Rīgas satiksme" un SIA "Rīgas karte" par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta elektronisko biļešu sistēmas izmantošanu, kas ļaus no pavasara vilcienos Rīgas teritorijā lietot "e-talonu". Līgums noslēgts, pamatojoties uz Autotransporta direkcijas pasūtījumu, kas paredz līdz šī gada beigām ieviest elektronisko norēķinu sistēmu.

Līgums ir noslēgts uz četriem gadiem un paredz, ka katru gadu aptuveni 300 000 latu PV maksās par tehnikas īri un tās apkalpošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!