Foto: LETA

Starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti ceļa satiksmes negadījumi, dominē mazlitrāžas motocikli vai mopēdi, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2013. - 2017. gadu.

No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, 54,9% gadījumu vainojami mazlitrāžas - līdz 50 kubikcentimetriem - motocikli vai mopēdi. "Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011. gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA," teica LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB informēja, ka pērn ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. Lai arī kopējais ceļa satiksmes negadījumu skaits, kurus izraisa motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu.

Līdz šā gada 25. aprīlim jau reģistrēti četri ceļa satiksmes negadījumi, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.

LTAB dati par 2013. - 2017.gadu liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus izraisījuši 25-40 gadus veci vadītāji, kuri braukuši ar 6-10 gadus vecu mazlitrāžas motociklu vai mopēdu. Savukārt visbiežākā neapdrošinātā mototransportlīdzekļu marka, ar kuru pēdējos piecos gados izraisīti ceļa satiksmes negadījumi, ir "Yamaha", kam seko "Kawasaki" un "Wonjan" markas spēkrati.

"Atgādinām, ka OCTA apdrošināšanas polise ir nepieciešama gan motociklu, gan mopēdu un motorolleru vadītājiem. Par braukšanu bez tās tiek piemērots naudas sods un soda punkti - fiziskām personām motociklu īpašniekiem no 85 līdz 120 eiro un divi soda punkti, bet mopēdu un motorolleru īpašniekiem no 30 līdz 55 eiro un divi soda punkti," atgādināja LTAB valdes priekšsēdētājs.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997. gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004. gada tā ir neatkarīga institūcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!