Foto: Kadrs no video

Par automašīnu vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm varētu konfiscēt automašīnu, ar šādu rosinājumu Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) ārkārtas sēdē pirmdien nāca klajā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Sēdes laikā tika pārrunāta esošā situācija uz Latvijas ceļiem - novembrī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 26 cilvēki, lielākā daļa no tiem bijuši gājēji.

Sēdē CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš norādīja, ka, ņemot vērā esošo situāciju, būt jāapsver iespējamība palielināt sodus, lielākus sodus būtu nepieciešams piemērot par ātruma pārsniegšanu. Tāpat, ņemot vērā, ka administratīvo arestu par braukšanu dzērumā varētu atcelt, par šādu rīcību varētu piemērot automašīnas konfiskāciju, vienlaikus par pārkāpumu piemērojot naudas sodu, kas ir lielāks kā pašlaik.

Lukstiņš arī rosināja, ka būtu nepieciešams pagarināt jauno autovadītāju braukšanas eksāmena garumu, līdz aptuveni 40 minūtēm, kā tas ir vairākās citās valstīs. Garāks eksāmens ļautu labāk izvērtēt vadītāja spējas. Uzmanība jāvelta pašai vadītāju apmācībai.

Atsevišķa uzmanība jāvelta arī gājējiem. Sēdes laikā vairāki ceļu satiksmes eksperti, kā arī policijas pārstāvji atzina - lai arī gadu gaitā izdalīts ievērojams skaits atstarotāju, gājēji bieži vien nav naski uz to nēsāšanu, līdz ar to, sevišķi ziemas periodā tie autovadītājiem ir daudz grūtāk pamanāmi.

Valsts policijas pārstāvji, lai gājējus padarītu redzamākus vadītājiem, rosināja ar akciju palīdzību mudināt kājāmgājējus, nēsāt apģērbu, kurā iestrādāti atstarojoši elementi, piemēram, vestes.

Valsts policijas pārstāvji uzmanību veltīja arī fotoradariem. Sēdē atkārtoti tika uzsvērts, ka laikā, kad fotoradari darbojās ar uz Latvijas ceļiem, samazinājās bojā gājušu cilvēku skaits. Tāpat samazinājās vidējais braukšanas ātrums.

Policija arī izteica vēlmi pēc papildus netrafarētām automašīnām, kuras varētu izmantot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontrolē. Pašlaik valsts policijas rīcībā ir piecas šādas automašīnas, taču labākajā gadījumā, ņemot vērā budžeta iespējas, papildus būtu nepieciešamas vēl 40, bet minimālajā - 21.

Pilnīgi aprīkotas 40 netrafarētas automašīnas izmaksātu 1,5 miljonus eiro.

Sēdes noslēgumā atbildīgajām institūcijām tika uzdots sagatavot nepieciešamos grozījumus likumdošanā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!