Foto: Shutterstock

Kopš darbu 2016. gada vidū sāka E-veselības Atbalsta dienests, vislielākā iedzīvotāju interese bijusi par to, kā pieprasīt pabalstu par darbnespējas lapu B, par to, kā varēs iegādāties e-receptes zāles aptiekā un vai cilvēka vietā to varēs izdarīt, piemēram, radinieks, portāls "Delfi" uzzināja Nacionālajā Veselības dienestā (NVD).

Tāpat iedzīvotājiem bijis aktuāli noskaidrot, kā e-darbnespējas lapu saņems darba devējs. NVD skaidro, ka pēc e-darbnespējas lapas noslēgšanas darba devējs to otrā dienā redz savā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas profilā.

Savukārt speciālistiem visaktuālākie līdz šim bijuši jautājumi par pieslēgšanos sistēmai, zāļu kompensācijas apmēra norādīšanu e-receptē un e-darbnespējas lapas pagarināšanu.

NVD norāda, ka ar atbildēm uz iedzīvotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem iespējams iepazīties šeit.

NVD arī piebilst, ka, strauji tuvojoties E-veselības sistēmas obligātās lietošanas termiņam, 2018. gada 1. janvārim, un būtiski pieaugot sistēmas lietošanas aktivitātei, iedzīvotāji un speciālisti jautājumu gadījumā var sazināties ar E-veselības Atbalsta dienestu.

Atbalsta dienesta mērķis ir sniegt visa veida informatīvo atbalstu E-veselības lietotājiem, nodrošinot atbildes uz interesējošiem un neskaidriem jautājumiem, tostarp tehnisku sarežģījumu gadījumā.

Ārstniecības personas un farmaceiti ir aicināti zvanīt pa tālruni 67803301, savukārt iedzīvotāji pa telefonu 67803300. Jautājumus iespējams uzdot arī e-pasta formā, rakstot uz atbalsts@eveseliba.gov.lv. Atbalsta dienests darbojas katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00.

Ja ar Atbalsta dienestu nepieciešams konsultēties ārpus norādītā darba laika, arī tādā gadījumā interesenti ir aicināti rakstīt uz iepriekš norādīto e-pasta adresi, un Atbalsta dienesta speciālisti sazināsies un sniegs palīdzību, tiklīdz atsāksies darba laiks.

Šobrīd ārpus Atbalsta dienesta darba laika nedēļā tiek saņemti viens līdz divi pieprasījumi, taču, pieaugot pieprasījumu skaitam, plānota Atbalsta dienesta darba laika pagarināšana.

Kopš Atbalsta dienesta darbības sākuma 2016. gada vidū – kopā saņemti gandrīz 11 000 telefonisku palīdzības pieprasījumu no profesionāļiem, kā arī sniegts informatīvs atbalsts aptuveni 2 000 iedzīvotāju.

Decembrī uz profesionāļiem paredzētu tālruni vidēji darba dienā tiek zvanīts 120 reizes, savukārt iedzīvotāji tiek konsultēti vidēji 20 reizes dienā.

Atbalsta dienesta tālrunis nav paaugstinātas maksas. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!