Foto: stock.xchng

Elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, "eCall" jeb "eZvana" signāla identificēšanu tīklā, kā arī bezmaksas izsaukumu nodrošinās no 2017.gada, pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

Viņa skaidroja, ka no 2017.gada elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, ierīkos, uzturēs un papildinās "eZvana" sekmīgai darbībai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, kā arī nodrošinās "eZvana" bezmaksas izsaukumu.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, ko otrdien atbalstīja valdība.

Grozījumi tapuši sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Latvijas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina GSM/UMTS publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu.

Pēc Svikliņas teiktā, pašlaik Latvijā ir trīs šādi komersanti – "Latvijas Mobilais telefons", "Tele2" un "Bite Latvija".

Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta arī Saeimā.

Latvija 2011.gadā pievienojās Memorandam par "eZvana" iniciatīvas ieviešanu, lai sekmētu cilvēku, kuri cieš ceļu satiksmes negadījumos, dzīvību glābšanu. Projekta "eZvans" mērķis ir samazināt neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku lauku apvidos par 50%, savukārt pilsētās par 40%. Eiropas Komisijas aprēķini liecina, ka Eiropā tādējādi būtu iespējams izglābt līdz pat 2500 cilvēku gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!