Foto: F64

Ja valdība atbalstīs Iekšlietu ministrijas (IeM) ierosinājumu noraidīt Vācijas ražotāja "Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH" ("Vitronic GmbH") fotoradaru iegādes priekšlikumu, tad no 2013.gada janvāra uz valsts ceļiem ātrumu kontrolēs vien četri jau iepriekš nopirktie fotoradari un Valsts policijas (VP) ekipāžas.

Jau vēstīts, ka septembra sākumā VP lauza līgumu ar "V-Traffic" (iepriekš - "Vitronic Baltica un partneri") par fotoradaru uzstādīšanu un apkalpošanu un vērtēja iespēju atpirkt pašlaik izmantotos 57 radarus, no tiem 27 stacionāros, bet pārējos - pārvietojamos. Līdz gada beigām ir spēkā vienošanās par dažu radaru izmantošanu.

Ja valdība otrdien akceptēs lēmumu neatpirkt radarus, tad līdz 31.decembrim būs spēkā iepriekš noslēgtā vienošanās, pirmdien žurnālistiem sacīja IeM un VP amatpersonas.

Lēmums nepirkt radarus pieņemts, izvērtējot kompānijas "Pricewaterhouse Coopers" (PwC) audita ziņojumu, kurā atzīts, ka "Vitronic GmBH" piedāvātais biznesa modelis ir neefektīvs, jo koncentrējas uz pārvietojamo radaru izmantošanu un tā prasa daudzu cilvēku nodarbināšanu, kā arī tai ir augstas uzturēšanas izmaksas.

Kā sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP), ja valdība lēmumu neatpirkt radarus akceptēs, tad būs nepieciešami divi jauni konkursi - par VP autotransporta nodrošināšanu ar ātruma mērīšanas ierīcēm, bet otrs iepirkuma konkurss būs jaunu stacionāro fotoradaru iegādei.

Policijas transporta aprīkošana ar ātruma mērīšanas ierīcēm varētu izmaksāt apmēram 500 000 latu, ko papildus paredzēts prasīt nākamā gada budžetā. Jauno fotoradaru iegādes konkursu nāksies izsludināt jaunajā gadā un Kozlovskis solīja, ka valsts maksimāli ātri centīsies nodrošināt papildus aprīkojumu automašīnām. Ministrs gan atturējās prognozēt, cik ilgu laiku šis process varētu aizņemt.

"PwC" audita ziņojumā arī norādījis, ka daļai funkciju, ko nodrošina "V-Traffic", būtu iespējama lielāka automatizācija, nevis kā līdzšinējā variantā - cilvēkresursu izmantošana. Auditā arī secināts, ka esošo saistību turpināšana ar "Vitronic" izmaksātu apmēram vienu miljonu latu gadā. Turklāt līdz ar šo biznesa modeli esot iespējama funkciju dublēšanās. Lai "Vitronic" piedāvātās iekārtas izmantotu efektīvāk, būtu nepieciešami vēl papildus finanšu resursi.

Tāpat auditori rosinājuši arī mainīt likumus, lai ļautu plašāk izmantot e-risinājumus, ņemot vērā to, ka patlaban ap 20 cilvēku VP izskata iedzīvotāju sūdzības par viņiem noformētajiem ātruma pārsniegšanas protokoliem. Turklāt protokoli iedzīvotājiem tiek sūtīti pa pastu, kas, auditoru ieskatā, nav efektīvs risinājums.

VP priekšnieks Ints Ķuzis žurnālistiem apliecināja, ka policija, izmantojot tās rīcībā esošos rokas radarus, kā arī ar ātruma mērīšanas ierīcēm automašīnās, kas tiks iegādātas jaunajā iepirkumā, spēs nodrošināt pilnvērtīgu ātruma kontroli uz ceļiem.

Jau ziņots, ka uzņēmums "V-Traffic" nespēja pildīt līgumā noteiktās saistības un valsts nolēma līgumu lauzt. Pāris nedēļas fotoradaru uz ceļiem nebija, taču 12.oktobrī ar komersantu līdz 31.decembrim noslēgta pagaidu vienošanās un daļa fotoradaru atsāka darboties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!