Foto: LETA

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nopirkusi reklāmas četros medijos uz četriem mēnešiem, šim nolūkam tērējot nepilnus 22 000 latu, šovakar ziņo raidījums "Nekā personīga", norādot, ka reklāmas var tikt izmantotas Reformu partijas reklamēšanai.

Vjačeslava Dombrovska (RP) vadītā ministrija skaidrojas, ka sabiedrība esot nepietiekami informēta par izglītību un mediji paši nevēloties runāt par tēmām, kas nav īpaši populārās. Raidījums gan norāda, ka nopirktais saturs avīzēs un radio var būt domāts pašu popularitātes celšanai.

Iepriekšējais izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis par publicitātes trūkumu nesūdzējās, bet Dombrovska komanda iet citu ceļu, un izglītības ministra politiku nolēmusi skaidrot caur medijiem, pērkot raidlaiku un cenšoties ietekmēt saturu. Šādi darījumi slēgti ar četriem medijiem uz četriem mēnešiem, tam kopā tērējot nepilnus 22 tūkstošus latu izglītības un zinātnes budžeta naudas.

Pirms divām nedēļām par 6050 latu slēgts līgums ar Latvijas Avīzi. Līdzīgs darījums slēgts ar interneta portālu "Sportacentrs" par vairāk nekā trim tūkstošiem latu un reklāmu ministrija publicējusi arī laikrakstā "Neatkarīgā".

Apjomīgākais līgums ministrijai ir ar radio SWH. Darījuma būtība – radio apņemas veidot 24 ziņus raidījumus, un 24 autorraidījumos par izglītības procesiem Latvijā, norāda raidījums.

Reformu partijas dibinātājs Valdis Zatlers neko sliktu šajos līgumos nesaskata. Par to, ka likums nemaz neļauj sponsorēt ziņu raidījums nezina ne Zatlers, ne pats izglītības ministrs, norāda raidījums.

Izglītības uz zinātnes ministrijas pasūtītajiem raidījumiem un publikācijām jāparādās līdz šā gada beigām. Vai līdzīgus līgumus slēgs arī nākamgad, būšot atkarīgs no reklamēšanās atdeves un Dombrovskis raidījumam kategoriski noraida, ka budžeta nauda tādā veidā varētu tikt izmantota viņa priekšvēlēšanu kampaņai.

"Nekā personīga" aptaujāja citas ministrijas, un noskaidroja, ka ārlietu, VARAM un veselības ministrijām ir līgumi ar medijiem par Eiropas tēmu popularizēšanu kopumā par nepilniem 57 000 latu. Sižetus un reklāmas laukumus apmaksā no Eiropas programmām un fondiem. Izglītības un zinātnes ministrija pašlaik ir vienīgā, kas par budžeta naudu pērk saturu medijos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!