Foto: DELFI

Valsts kancelejas Klientu apkalpošanas gada balva "Teicams piemērs 2016" valsts iestāžu grupā šogad tikusi Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Rīgas klientu apkalpošanas centram.

Šī iestāde šogad saņēmusi visaugstāko iedzīvotāju vērtējumu kā atsaucīgākā klientu apkalpošanas iestāde.

Par atsaucīgāko valsts pārvaldes darbinieku atzīta Lauku atbalsta dienesta Ziemeļvidzemes reģionālā lauksaimniecības pārvaldes Klientu apkalpošanas un administratīvās daļas klientu apkalpošanas speciāliste Inita Tauriņa.

Otru augstāko vērtējumu saņēmusi VID Nodokļu pārvaldes Jelgavas klientu apkalpošanas centra galvenā nodokļu inspektore Ilona Zorova, bet trešais augstākais iedzīvotāju vērtējums ticis Sociālās integrācijas valsts aģentūras Profesionālās rehabilitācijas atbalsta nodaļas sociālajai pedagoģei Ausmai Ravai.

Balvas labākajiem klientu apkalpošanas speciālistiem pasniedza mūziķis Intars Busulis, aktrise Lilita Ozoliņa un aktieris Lauris Subatnieks.

Vēl 27 valsts iestāžu darbinieki saņems Ministru prezidenta pateicības rakstus. Starp tiem ir klientu apkalpošanas speciālisti no VID, Lauku atbalsta dienesta, Sociālās integrācijas valsts aģentūras, Valsts zemes dienesta, Nodarbinātības valsts aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un vairākām citām valsts iestādēm un to reģionālajām struktūrvienībām.

Kopumā šī gada laikā ir saņemtas 2739 balsis par valsts iestādēm un to darbiniekiem visā Latvijā.

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) apsveikumā labākajiem valsts pārvaldes iestāžu darbiniekiem pauž, ka parasti vieglāk vērtējumu ir sniegt pēc tam, kad pakalpojums ticis saņemts un arī tad nereti ir vieglāk pateikt vien dažus vārdus. Tomēr biežāk esot vieglāk pateikt, kas nav bijis labi. "Tā ir sajūta, ka tev neuzticas un ir bailes palikt nesaprastam, neuzklausītam," teikts premjera apsveikumā. Vienlaikus ir arī pretēji piemēri - ir tādi valsts pārvaldes darbinieki, kuriem uzticēšanās un pateicība ir augstākā balva, ko iespējams saņemt. Kučinskis atzīst, ka nereti pozitīvie piemēri paliek nepamanīti negatīvo stereotipu jūklī, lai gan šādu labo piemēru ir daudz vairāk, nekā tiek pamanīts.

Savukārt Valsts kancelejas direktors Mārtiņš Krieviņš atzina, ka ir lepns par to, ka ir šādi cilvēki, kas ikdienā strādā ar sabiedrību un rūpējas par to, lai valsts pārvaldes tēlu veidotu vēl labāku un lai sabiedrība sajustu, ka valsts pārvalde nav atrauta no visa pārējā. "Jūs esat tie cilvēki, kas motivē un iedrošina saņemt valsts pārvaldes pakalpojumus. Ne vienmēr ir vieglākais ceļš ejams, tomēr pateicoties jūsu ikdienas darbam, tas tiek sasniegts," pauda Krieviņš.

Apbalvošanas ceremonijā klātesošie tika iepazīstināti arī ar pašu valsts pārvaldes iestāžu darbinieku vērtējumu par valsts pārvaldi, kur lielākā daļa devusi viduvēju vērtējumu. Tikmēr pakalpojumu saņēmēji atzinuši, ka pēc saskarsmes ar klientu apkalpošanas speciālistiem viņiem ir uzlabojies iespaids par valsts pārvaldi.

Lietas, ar ko lepojas paši valsts pārvaldes darbinieki, ir darbaspēks un pozitīva attieksme, iniciatīva, individuāla pieeja, pacietība un prasme uzklausīt, kā arī atbildība, ātrums un efektivitāte. Savukārt motivācija ir darbs pēc labākās sirdsapziņas, darba devēja atzinība, klientu pateicība, kā arī spēja atrisināt klienta problēmu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!